۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۰۵۲۱۰
رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش:

ایران برای حفظ منافع مقابل هر تهدیدی می‌ایستد

ایران برای حفظ منافع مقابل هر تهدیدی می‌ایستد
امیر سیاری با بیان اینکه ایران برای حفظ منافع مقابل هر تهدیدی می‌ایستد، گفت: نیروی انسانی ارتش با ایمان، با دانش، شجاع، ولایی، مردمی، انقلابی، خودکفا و ارزشی باشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، در اولین همایش سراسری تربیت و آموزش آجا در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با اشاره به 10 اردیبهشت‌ماه روز خلیج فارس، اظهار داشت: خلیج فارس از دیرباز موقعیت ژئوپلوتیک و استراتژیک داشته و به همین منظور قدرت های استکباری و استعماری به دنبال تسلط بر آن بوده‌اند.

وی افزود: تاریخ ثابت کرده که ملت قهرمان ایران برای حفظ منافع و ارزش‌های خود در مقابل هر تهدیدی ایستاده و می‌ایستد.

رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش تاکید کرد: خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده، است و می‌ماند.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود قدرت نظامی را یکی از مهمترین مولفه‌های قدرت ملی عنوان و تصریح کرد: سیاستمداران در نظام بین الملل اگر می‌خواهند در مذاکرات محکم صحبت کنند باید پشتشان گرم باشد بنابراین اگر در مذاکرات هسته‌الی 6 کشور با ما وارد مذاکره شدند به دلیل قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

امیر سیاری تاکید کرد: سیاستمداری که پشت میز مذاکره می‌نشیند باید پشتش گرم باشد و توانمندی‌های خود را به رخ دشمن بکشد و در صورت تهدید توان بازدارندگی کشور خود را نشان دهد.

رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت جایگاه یک کشور در نظام بین الملل، گفت: هنگامی که جایگاه یک کشور در نظام بین الملل بالا باشد ملت آن کشور احساس زنده بودن و اثرگذار بودن بیشتری می‌کنند و در غیر این صورت ملت یا احساسی نداشته و یا تحت سلطه و استعمار قرار دارد و برای آنها تصمیم می‌گیرند.

امیر سیاری در همین رابطه تاکید کرد: اینکه فرماندهی معظم کل قوا می‌فرمایند بر اثرگذار یک کشور در نظام بین الملل تاکید دارند نیز به همین منظور است. بنابراین ما باید در جهتی حرکت کنیم که جایگاه کشور و ملتمان در نظام بین‌الملل بالا رفته تا بتوانیم ارزش های انقلاب و اسلام رابه مردم جهان نشان دهیم.

وی با بیان اینکه متغیر جایگاه بین‌المللی یک کشور در جهان عنصر «قدرت» است، گفت: قدرت میزان اثرگذاری یک کشور در نظام بین الملل را بالا می‌برد.

رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه عنصر قدرت سبب می‌شود که در نظام بین‌الملل کشورهای دیگر بر روی شما حساب کنند، تصریح کرد: قدرتی که باعث بالا رفتن جایگاه یک کشور در نظام بین الملل می‌شود، قدرت ملی نام دارد.

امیر سیاری به تعریف روشن‌تری از قدرت ملی پرداخت و خاطرنشان کرد: میزان توانمندی‌های یک ملت برای دستیابی به اهداف را قدرت ملی تعریف می‌کنند و این قدرت هرچقدر بیشتر باشد دسترسی ما به اهداف بیشتر خواهد بود.

وی قدرت در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی را از مولفه‌های قدرت ملی عنوان و بیان کرد: مهمترین مولفه‌ قدرت ملی، قدرت نظامی است.

رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، «نیروی انسانی مناسب»، «داشتن تجهیزات لازم»، «داشتن زیر ساخت‌های قوی» را اجزای تشکیل‌دهنده قدرت نظامی برشمرد.

امیر سیاری خاطرنشان کرد: اگر از نیروی انسانی خوب و مناسب برخوردار باشیم هم می‌توانیم تجهیزات خوب داشته باشیم و هم بسازیم بنابراین مهمترین و اثرگذارترین عنصر در قدرت نظامی نیروی انسانی است و این عنصر بزرگترین سرمایه یک سازمان محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر از بهترین و بروزترین تجهیزات نیز برخودار بوده اما نیروی انسانی کیفی و کارآمد در اختیار نباشد، نمی‌توان از تجهیزات استفاده کرد.

رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه داشتن نیروی انسانی کیفی و کارامد جایگاه نخست را در همه حوزه‌های قدرت دارد، افزود: نیروی انسانی قدرتمند، با علم، با دانش، با فرهنگ، با بصیرت باشد می‌تواند نیازها را تامین کند.

امیر سیاری خاطرنشان کرد: نیروی انسانی کیفی باید از ارزش‌های انقلابی و دینی و ویژگی خاص نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برخوردار باشد

وی افزود: نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ایمان، با دانش، شجاع، ولایی، مردمی، انقلابی، خودکفا و ارزشی باشند./841/د102/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات