۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۰۵۲۱۸
در آستانه ماه مبارک رمضان؛

گردهمایی علما و روحانیان مازندران برگزار شد

گردهمایی علما و روحانیان مازندران برگزار شد
گردهمایی علما و روحانیان مازندران امروز در مصلی امام خمینی (ره) ساری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، گردهمایی علما و روحانیان مازندران امروز در مصلی امام خمینی (ره) ساری برگزار شد.
 
حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در این گردهمایی به اهمیت وقف در اسلام اشاره کرد و با بیان این که علمای دین خود از پیشگامان تبلیغ و تبیین وقف بودند، گفت: بقا و ماندگاری امروز فرهنگ وقف نتیجه تلاش‌های علما و روحانیان در طول تاریخ است.
 
وی با بیان این که وقف سال‌ها زحمات و تلاش انسان را به خیرات ماندگار تبدیل می‌کند، افزود: وقف یک دستورالعمل ارزشمند دینی برای حفظ و تقویت دین در جامعه است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، وقف را یک امر دینی دانست و با بیان این که نقش روحانیت در بیان احکام وقف بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: چون عالمان دینی اشراف بهتری نسبت به مسأله وقف دارند اهتمام آن‌ها در تقویت و گسترش این فرهنگ باید بیشتر شود.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که ائمه جمعه و جماعات به دلیل تریبون‌هایی که در اختیار دارند بهترین ظرفیت برای تبلیغ و تبیین فرهنگ وقف در جامعه محسوب می‌شوند، گفت: روحانیت همواره مورد اعتماد و اطمینان مردم بوده و به دلیل مسؤولیت اجتماعی که عهده دار است بیش از پیش می‌تواند در بیان احکام وقف و همچنین تبیین اهمیت این فرهنگ دینی اثرگذار باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، وقف را بهترین ظرفیت برای حفظ و گسترش دین در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امروز با بهره گیری از ظرفیت بالای وقف می‌توان بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی جامعه را نیز رفع کرد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که ماه مبارک رمضان یک فرصت و ظرفیت مناسب تبلیغی برای بیان اهمیت وقف برای مردم است، تصریح کرد: روحانیان باید در کنار بیان احکام و مسائل دینی، پیرامون نقش وقف در رشد دینی، فرهنگی و اجتماعی جامعه نیز سخنرانی کنند.
 
حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امروز وقف کارکرد‌های بسیاری دارد که جامعه ما با آن آشنایی ندارد، افزود: تنها کارکرد وقف مسائل دینی نیست بلکه امروز می‌توان از ظرفیت موقوفات در توسعه و گسترش برنامه‌های آموزشی، درمانی و اجتماعی نیز بهره گرفت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به وجود ۷۰۰ عالم واقف در استان، خاطرنشان کرد: مازندران در مسأله وقف و تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه از جمله استان‌های برتر در سطح کشور محسوب می‌شود و این مسائل نشان دهنده پیشینه دینی و مذهبی مردم این استان دارد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات