۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۶۰۵۲۳۴
مدیر کل پژوهش‌های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران:

انقلاب اسلامی معادلات اندیشه‌های ضد اسلامی را به‌هم ریخت

انقلاب اسلامی معادلات اندیشه‌های ضد اسلامی را به‌هم ریخت
در همین زمان و در ایران که به‌عنوان جزیره ثبات از آن یاد می‌شد یک مرد نستوه همچون امام خمینی (ره) تمام معادلات را به هم ریخت.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ربانی در همایش «انقلاب اسلامی؛ زن و خانواده» که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات زن و خانواده قم برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی و حضور دین در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و حاکمیتی یک اتفاق بی‌نظیر و مبارک است که هنوز ابعاد آن به صورت واضح مشخص نشده است.
مدیر کل پژوهش‌های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: اسلام در طول تاریخ اسلامی حضور حاکمیتی گسترده‌ای داشت اما پس از فتح قسطنطنیه و تبدیل شدن به کشورهای متعدد و کوچک تحلیل همگی این بود که اسلام حضور حاکمیتی و اساسی خود را از دست داده است.

وی ابراز کرد: از طرف دیگر اندیشه‌های ضداسلامی جامعه و ذهنیت جامعه را به قدری آلوده کرده بودند که دین‌داران در انزوا بودند، اما در همین زمان و در ایران که به‌عنوان جزیره ثبات از آن یاد می‌شد یک مرد نستوه همچون امام خمینی(ره) تمام معادلات را به هم ریخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی با اشاره به اینکه ورود دین در حاکمیت سبب شد تا مردم توقعاتی از حوزه داشته باشند بیان کرد: در دوره معاصر مسائل و شبهات بسیار نوینی ارائه شده است که در طول تاریخ همانندی ندارد و باید تلاش‌ لازم برای پاسخگویی توسط حوزه‌های صورت گیرد.

مدیر کل پژوهش‌های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: ما در مقابل رقبایی که ادعای حاکمیت و داعیه رهبری فکری دارند باید حرکت کنیم و مخاطب اول این کار حوزه و حوزویان هستند که طبیعتا حوزه علمیه خواهران را نیز شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواهران از برکات انقلاب اسلامی بود که به‌عنوان یک حرکت سازمانی برای حرکت دینی جامعه بانوان همراه با چشم‌انداز و برنامه‌ها و اقدامات علمی شناخته شده است.

مدیر کل پژوهش‌های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: بانوان پژوهشگر متعهد زیادی در حوزه‌های علمیه خواهران تربیت شده‌اند که باید برای ساماندهی و حرکت هماهنگ این پژوهشگران تلاش زیادی انجام شود و راه‌اندازی هسته‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های پژوهشی نیز در همین راستا ایجاد صورت گرفته است./829/ج

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات