۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹
کد خبر: ۶۰۵۲۶۲
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی:

آیت الله ایمانی همواره در خط مقدم مبارزه با منحرفان و ضد انقلاب ها بود

آیت الله ایمانی همواره در خط مقدم مبارزه با منحرفان و ضد انقلاب ها بود
عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به شخصیت و خدمات انقلابی مرحوم آیت الله ایمانی گفت: ایشان همواره در خط مقدم مبارزه با منحرفان و ضد انقلاب ها قرار داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در مراسم سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله اسدالله ایمانی که در مسجد رفعت قم برگزار شد، ایشان را فردی مؤمن، متقی، وارسته و انقلابی دانست و گفت: ایشان در طول عمر خودشان تنها رضایت خداوند را در نظر می گرفتند و همواره در مسیر حق حرکت می کردند.

وی ادامه داد: ایشان عمر خودشان را  در راستای تربیت طلاب و فضلا صرف کردند و همواره دغدغه انقلابی گری داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در ادامه با بیان اینکه بر اساس روایات، ماه شعبان ماه رسول الله(ص) است، عنوان کرد: کسانی که در این ماه مبارک به راز و نیاز می پردازند، بدون شک مورد رحمت الهی واقع خواهند شد؛ باید بدانیم که مناجات شعبانیه راه رسیدن عبد به معبود است.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به توجه و عنایت بزرگان دینی به مناجات شعبانیه تأکید کرد: امام راحل در همه ایام سال نسبت به مناجات شعبانیه اهتمام داشتند؛ ماه های مبارک رجب، شعبان و رمضان راه هایی است که خداوند آنها را برای ساخته شدن انسان ها نازل فرموده است.

وی با بیان اینکه انسان در این سه ماه مبارک می تواند به مقامات عالیه بندگی و سیر و سلوک دست پیدا کند، ابراز داشت: با توجه به سیره علمای بزرگ درمی یابیم که انسان در سه ماه مبارک رجب، شعبان و رمضان می تواند به درجات عالیه معنوی برسد.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با اشاره به ویژگی های علما از دیدگاه قرآن کریم مطرح کرد: انسان عالم کسی است که ایمان ایمان قلبی و حقیقی به خداوند داشته باشد؛ اگر ایمان در وجود انسان نباشد، تأثیر کلامش در جامعه به حداقل می رسد.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: به هر میزان که علم انسان بالا می رود، میزان ایمانش نیز بالاتر خواهد رفت؛ تاریخ نشان داده است که عالمان دینی همواره از قوی ترین ایمان ها برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه علمای اخلاق باید فقاهت داشته باشند، افزود: درس اخلاقی که بر پایه مبانی فقهی پایه ریزی نشود، انسان را به ضلالت و گمراهی می کشاند؛ عالم اخلاقی که از فقاهت کافی برخوردار نباشد انسان ها را منحرف می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با تأکید بر اینکه مرحوم آیت الله ایمانی عالم بود و در خودسازی استمرار داشت، ابراز کرد: ایشان در کار انقلابی جدی و در مسیر رهبری مقاوم بودند؛ اشتغالات عدیده، ایشان را از حقیقت هدایت باز نمی داشت

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه طلاب بزرگترین سرمایه اجتماعی جامعه اسلامی هستند، پرورش طلاب را یکی از دغدغه های مهم مرحوم آیت الله ایمانی دانست و گفت: ایشان از مال شخصی خودشان نیز در راستای تربیت طلاب علوم دینی و سربازان امام زمان(عج) خرج می کردند.

وی با اشاره به شخصیت و خدمات انقلابی مرحوم آیت الله ایمانی تأکید کرد: ایشان همواره در خط مقدم مبارزه با منحرفان و ضد انقلاب ها قرار داشتند و از تلاش بی وقفه در مسیر انقلاب ذره ای فروگذاری نمی کردند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات