۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۵۲۶۵
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

سیل فرصتی برای اعتلای خوزستان و کشف نقاط ضعف ایجاد کرد

سیل فرصتی برای اعتلای خوزستان و کشف نقاط ضعف ایجاد کرد
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: امید‌واریم سیل، فرصتی برای اعتلای استان و کشف نقاط ضعف برای اتحاد عمومی و همدلی در سطح عموم مردم و مسؤولان ایجاد کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه عصر پنجشنبه در نشست صمیمانه اعضای قرارگاه استانی دانش آموزان، با بیان اینکه استان خوزستان شناسنامه هویت دینی و انقلابی ملت ایران است، اظهار داشت: در شکل گیری هویت ایران اسلامی و صیانت از این هویت خوزستان سهم بسزایی دارد، اگر در ایران تشیع دارد، دروازه ورود مکتب اهل بیت (ع) به ایران خوزستان است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه جریان دفاع مقدس خط اصلی آن در استان خوزستان رقم خورد، افزود: در هر استانی نام شهر‌های خوزستان وجود دارد، فرزند چنین استانی بودن افتخار بزرگی است، اما داشتن چنین شناسنامه‌ای مسؤولیت‌های بزرگی را می‌طلبد

این مقام مسؤول با بیان اینکه خوزستان امتحان بزرگی را از نظر ابعاد و حساسیت همچون دوران دفاع مقدس در سیل اخیر تجربه کرد، خاطرنشان کرد: امید‌واریم سیل، فرصتی برای اعتلای استان و کشف نقاط ضعف برای اتحاد عمومی و همدلی در سطح عموم مردم و مسؤولان ایجاد کند، سیل علی رغم خسارت‌های بسیار، اما برکات آن نیز قابل توجه بود تالاب‌ها پر آب شده و ریزگرد‌ها مهار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تصریح کرد: سیل سبب شد برخی از روستا‌ها با ایمنی بالاتری از نو ساخته شوند، همت جمعی مردم در ساخت صد‌ها کیلومتر سیل بند سبب شد تا هیچ تلفات جانی رخ ندهد.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از مناطق سیل زده و محیط‌های حاشیه‌ای تفکر وهابیت و اندیشه‌های وهابیت نفوذ پیدا کرده بود، عنوان داشت: از برکات این حادثه حضور طلاب و مردان انقلابی بود که این رسوبات را شست و شو داد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه تقویت روحیه انقلابی در مردم مانعی در برابر رویداد‌ها خواهد بود، گفت: روحیه مهربانی را باید در جوانان تقویت کرد و از این فرصت برای خودسازی استفاده و به مردم خدمت کنیم./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات