۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۰۵۲۷۸

آزمون ورودی حوزه های علمیه در خراسان جنوبی برگزار شد

آزمون ورودی حوزه های علمیه در خراسان جنوبی برگزار شد
کارشناس فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: ۹۳۹ نفر برای آزمون ورود به حوزه‌های علمیه در استان متقاضی بودند که از این تعداد ۴۵۹ نفر در آزمون شرکت کردند.

حجت الاسلام موسوی اول، کارشناس فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، اظهار داشت: 939 نفر برای آزمون ورود به حوزه‌های علمیه در استان متقاضی بودند که از این تعداد 459 نفر در آزمون شرکت کردند.

وی گفت: 480 نفر دیگر از افراد متقاضی ورود به حوزه‌های علمیه به دلیل داشتن معدل بالای تحصیلی و مدارک بالاتر از کاردانی از آزمون کتبی معاف شدند.

کارشناس فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: پذیرفته‌شدگان و معاف شدگان در آزمون برای مصاحبه حضوری که از 25 خردادماه تا 10 تیر ماه امسال برگزار می‌شود، دعوت خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی اول تصریح کرد: قبول شدگان نهایی از آزمون کتبی و مصاحبه حضوری در دوره 40 روزه تثبیتی که از 20 تیرماه تا 31 مرداد ماه امسال برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از ارزیابی نهایی در دوره تثبیتی قبول شدگان برای ورود به مدارس علمیه در سال تحصیلی آینده معرفی خواهند شد.

کارشناس فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه آزمون ورودی برای حوزه‌های علمیه در هفت حوزه امتحانی استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: 283 نفر برادر و 176 نفر خواهر امروز در آزمون کتبی شرکت داشتند.

حجت الاسلام موسوی اول اظهار کرد: خراسان جنوبی دارای 24 مدرسه علمیه است که از این تعداد 17 مدرسه برادران و 7 مدرسه خواهران است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات