۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۰۵۲۸۴
حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم:

روحانیت قشر پیشتاز در خدمت رسانی به جامعه است + فیلم

روحانیت قشر پیشتاز در خدمت رسانی به جامعه است + فیلم
استاد حوزه علمیه گفت: قشر طلبه و حوزوی همواره در طول تاریخ در خدمت رسانی به اجتماع از اقشار پیشران و پیشتاز بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبیین و تشریح اهمیت حضور طلاب حوزه های علمیه در عرصه های خدمت به مناطق سیل زده کشور خاطرنشان کرد: قطعا یک طلبه و حوزوی افزون بر وظیفه مسلمانی که دارد و باید حس نوع دوستی خود را تقویت کند، وظیفه مضاعف به جهت اسم و عنوان طلبگی و شرح وظایفش دارد که باید به آن مبادرت ورزد.

استاد حوزه و دانشگاه وظیفه روحانیت را در این شرایط دوچندان تلقی کرد و گفت: اگر همه ما وظیفه داریم در جهت خدمت به مردم در مناطق سیل زده حضور داشته باشیم، قشر حوزه و روحانیت وظیفه اش دو چندان است و باید پیشتاز و پیشران جبهه های کمک به هم وطنان باشند.

حضور طلاب در مناطق سیل زده یعنی نهادینه کردن فرهنگ خدمت

وی تاکید کرد: یکی از وظایف طلاب و حوزه های علمیه، نهادینه کردن فرهنگ خدمت است که این جز با حضور عینی و عملی امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم گفت: طلاب در وهله اول پس از تحصیل موظفند به خدمت و فعالیت های فرهنگی تبلیغی گرایش داشته و در میدان های جنگ نرم نیز حضور فعالی داشته باشند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: حضور حوزه و روحانیت در عرصه های خدمت به نوعی الگوسازی فرهنگی است و دعوت آنها صرفا دعوت تبلیغی نیست و با حضورشان مصداق روایت کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم، هستند.

حوزه قشر پیشران انقلاب است

وی در پایان حوزه را نهاد انقلابی پیشران و پیشتاز در عرصه خدمت به اجتماع معرفی کرد و گفت: حوزه های علمیه به عنوان یک نیروی پیشران انقلابی در عرصه های فرهنگی از گذشته تا کنون پیشتاز بوده اند و هرگز دشمن نمی تواند از الگوسازی آنان جلوگیری کند و حساسیت های فعلی خود نشان از اهمیت حضور روحانیت به عنوان الگو برای جامعه اسلامی است./۸۱۱/ت302/ب1

تعداد بازدید : 2
محرمی محرمی
ارسال نظرات