۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۰۵۲۸۹
آیت الله سعیدی:

ملت ایران هرگز اجازه اجرای سند ۲۰۳۰ را به احدی نخواهد داد

ملت ایران هرگز اجازه اجرای سند ۲۰۳۰ را به احدی نخواهد داد
امام جمعه قم تأکید کرد: مسؤولان بدانند که ملت هرگز اجازه اجرای سند ۲۰۳۰ را به احدی نخواهند داد و باید در این زمینه به رهبر انقلاب و مردم اطمینان دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به شرایط سخت سیل زدگان کشور، از کمک های مردم مؤمن به آسیب دیدگان سیل تجلیل کرد و خواستار ادامه این کمک رسانی ها شد.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مطهری و روز معلم افزود: اکرام و احترام معلمان اختصاص به روز خاصی ندارد چرا که نقش معلمان و اساتید مانند نقش انبیا همیشگی و گسترده است، معلم نیروی فکری شاگردان خود را پرورش می دهد و آن ها را به سوی استقلال هدایت می کند.

آیت الله سعیدی با بیان این که معلم با دمیدن روح خودباوری شاگردان خود را مبتکر و خلاق تربیت می کند، اظهار داشت: معلم کسی است که سرمایه های انسانی مردم را به خوبی می شناسند و از آن ها مراقبت می کند، در جامعه ای که حرمت معلم حفظ می شود رشد و تعالی جامعه شتاب بیشتری پیدا می کند.

وی ادامه داد: جامعه ای که قدردان خوب های خود نباشد به مرگ خوبی ها و فضیلت ها رضایت داده است، کسانی که اندیشمندانی مانند مطهری و مفتح را به شهادت رساندند باطن شیطانی خود را به نمایش گذاشتند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به دیدار معلمان و فرهنگیان کشور با رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: رهبر انقلاب در این دیدار مطالب بسیار کلیدی را به صورت واضح و شفاف بیان کردند، آنچه که رهبر فرزانه و حکیم انقلاب بر آن تأکید بیشتری داشتند، نقش آفرینی آموزش و پرورش در تحقق اهداف نظام در گام دوم انقلاب است.

وی آموزش و پرورش را نبض حیات کشور دانست و عنوان کرد: این نهاد سرمایه ساز پیشران توسعه، عدالت و پیشرفت کشور در ابعاد گوناگون است و بخش اعظم خواسته های انقلاب در گام دوم در گرو همت جهادی این نهاد مقدس است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش از نظر نقش و تأثیر مهم ترین، مطمئن ترین، سریعترین، آسانترین و دقیق ترین مسیر برای دستیابی به اهداف عالی و والای نظام اسلامی و پیشرفت کشور در تمام حوزه ها است.

وی اضافه کرد: متولیان امور باید نسبت به رفع مشکلات معیشتی معلمان گام جدی بردارند و عزت نفس معلمان محفوظ بماند، رهبرانقلاب در این دیدار نسبت به دو سند تأکیداتی داشتند، یکی مقابله جدی با سند انحرافی و استعماری 2030 است، رهبر انقلاب تأکید کردند که معلمان هویت سازی فرهنگی می کنند تا تمدن محقق شود

آیت الله سعیدی با بیان این که لب کلام سند 2030 این است که نظام آموزشی کشور سبک زندگی و فلسفه حیات را بر اساس مبانی غربی به دانش آموزان بیاموزند، گفت: دلیل این این که بر سند 2030 اینقدر کار می کنند این ست که در این سند دستوراتی وجود دارد که مناسبات فکری دانش آموزان را تغییر داده و به سوی غرب می کشاند یعنی به فرموده رهبر انقلاب با اجرای این سند سرباز برای انگلیس و آمریکا و بقیه این وحشی های کراوات زده تربیت می شود.

وی افزود: دولت و آموزش و پرورش باید بدانند که ملت هرگز اجازه اجرای سند 2030 را به احدی نخواهند داد و مسؤولان باید در این زمینه به رهبر انقلاب و مردم اطمینان دهند.

امام جمعه قم اظهار داشت: سند دومی که رهبر معظم انقلاب به آن پرداختند سند تحول در آموزش و پرورش است، توجه به نظام تعلیم و تربیت و تحقق 7 توصیه گام دوم انقلاب مشروط به تحول بنیادین در نظام آموزشی و تربیتی کشور است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در گام دوم به نظام آموزشی و تربیتی تحول آفرین نیاز دارد و مادامی که نظام آموزشی و تربیتی کشور متحول نشود قطعا توان تحول آفرینی و نشر تفکر تحول گرا را نخواهد داشت، به همین دلیل است که رهبر انقلاب ضمن تأکید بر اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش فرمودند که سند تحول یک ریل گذاری است که آموزش و پرورش را به سرمنزل مقصود می رساند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ابراز داشت: رهبر انقلاب در دیدار با معلمان از مردم عزیزی که دچار حادثه سیل شدند یاد کردند و فرمودند نباید دانش آموزان سیل زده از تحصیل عقب بمانند، خیران مدرسه ساز هم باید وارد میدان شوند و کار باید به گونه ای مدیریت شود که تا زمان ساخت مدارس، دانش آموزان از تحصیل عقب نمانند.

وی با اشاره به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان، بر لزوم رعایت حرمت این ماه تأکید و عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان که ماه نزول قرآن کریم بر رسول اکرم(ص) است فضای کشور معطر به عبادت بندگان می شود، کسانی که از روزه گرفتن معذور و محروم هستند باید در ملأ عام رعایت کنند، همچنین بانوان باید در این ماه مبارک رعایت بیشتری نسبت به پوشش خود داشته باشند.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: خانواده ها در رتبه اول برای رعایت عفاف و حجاب هستند، در رتبه بعد مردم موظف به امر به معروف و نهی از منکر هستند و چنانچه به مراحل بالاتر نیاز شد نیروی انتظامی وظیفه خود را انجام می دهد.

وی اضافه کرد: همه باید مراعات حال روزه اولی ها که زینت ماه مبارک رمضان و مهمان ویژه خداوند متعال هستند را داشته باشند؛ در این ماه عده ای در زندان ها منتظر کمک مردم هستند و مردم نشان دادند در همه عرصه ها در کار خیر همواره پیشگام بوده اند، با کمک خیران عده ای از بندگان خدا از زندان رها شده و به آغئش خانواده باز می گردند.

محمد قمین
ارسال نظرات