۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۰۵۲۹۴
امام جمعه بیرجند:

قبول کردن حرف دشمن ابلهانه و ساده لوحی است

قبول کردن حرف دشمن ابلهانه و ساده لوحی است
امام جمعه بیرجند گفت: قبول کردن حرف و سخنان دشمنان ابلهانه و ساده لوحانه است و دشمن نیز از این ساده لوحی سوءاستفاده و اختلاف افکنی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این ماه فرصت خوبی برای تزکیه نفس و خودسازی است.

وی گفت: دشمنان دارای علم و دانش بدون تزکیه نفس هستند و بسیاری از جنایت‌ها در جهان و آدم‌کشی‌ها به دلیل فاصله گرفتن از تزکیه نفس و خودسازی است.

امام جمعه بیرجند افزود: دین بدون علم سبب جهل و علم بدون دین نیز سبب جنایت می‌شود و امروز شهید مطهری‌ها الگویی بی بدیل در زمینه تعلیم و تربیت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه شهید مطهری دارای علم، تزکیه نفس، فلسفه و اخلاق بود، تصریح کرد: عشق و محبت داشتن به پروردگار و نگه داشتن قلب از محبت دشمن خدا به معنای حقیقی تبری و تولی است.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن فرموده که افراد منافق و علاقه مند به بیگانه را از خود ندانید و طبق مفاهیم قرآن و آموزه‌های صریح اسلامی احسان و عدالت ورزی نسبت به غیر مسلمانان ایرادی ندارد.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: نباید نسبت به ارتباط با استکبار و منافقان با ساده لوحی برخورد کرد چرا که این مسأله آسیب‌های بسیاری به جامعه اسلامی وارد می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: قبول کردن حرف و سخنان دشمنان ابلهانه و ساده لوحانه است و دشمن نیز از این ساده لوحی سوءاستفاده و اختلاف افکنی می‌کند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات