۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۰۵۲۹۹
امام جمعه رشت:

رفتار اروپایی ها در برجام حاصل بی تدبیری مسؤولان در مذاکرات است

رفتار اروپایی ها در برجام حاصل بی تدبیری مسؤولان در مذاکرات است
نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: سرکشی و رفتار اروپایی ها در موضوع برجام نتیجه بی تدبیری مسؤولان در مذاکرات است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با بیان این که ماه رمضان فرصت مغتنمی برای تجدید حیات معنوی است، گفت: باید از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان در جهت تهذیب نفس بهره گیریم.
 
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته معلم به نقش معلمان در رشد و پیشرفت علمی جامعه اشاره کرد و افزود: امروز یکی از مهم‌ترین وظایف معلمان پرورش نسلی انقلاب و متعهد برای آینده نظام اسلامی است.
 
نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص سند ۲۰۳۰ پرداخت و با بیان این که مسؤولان دستگاه تعلیم و تربیت باید نگرانی‌های رهبری در این خصوص را رفع کنند، بیان داشت: سند ۲۰۳۰ یک سند کاملاً غربی و با هدف بی هویت کردن دانش آموزان ما طراحی شده است.
 
امام جمعه رشت در ادامه سخنان خود به مشکلات موجود در فضای مجازی اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه امروز این فضا کاملاً ناامن است، ادامه داد: متأسفانه عامل بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی به وجود آمده در کشورمان ناشی از فضای مجازی است.
 
وی بر ضرورت ساماندهی فضای مجازی از سوی متولیان این بخش تأکید کرد و گفت: باید فضای مجازی برای مجرمان و متخلفان ناامن باشد تا از این پس شاهد بروز آسیب‌های اجتماعی و امنیتی در کشورمان نباشیم.
 
امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود به بدعهدی‌های اروپایی‌ها در مسأله برجام اشاره کرد و با بیان این که پس از خروج آمریکا از برجام شاهد وقت کشی اروپایی‌ها در عمل به وعده‌ها و تعهداتشان بودیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه مسؤولان کشورمان نیز همه مسائل را به موضوع برجام گرده زنده اند.
 
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان این که امروز شاهد سرکشی اروپایی‌ها در برابر کشورمان هستیم و این به دلیل بی تدبیری مسؤولان ما در مذاکرات با آن‌ها است، تصریح کرد: مسؤولان به جای دل بستن به وعده‌های توخالی اروپایی‌ها به ظرفیت‌های داخلی توجه کنند.
 
امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست آمریکایی‌ها در برابر کشور‌های مختلف اشاره کرد و با بیان این که دولت آمریکا همانند دزد سرگردنه است، افزود: آمریکایی‌ها با الفاظی زشت با برخی سران کشور‌های اسلامی منطقه برخورد می‌کنند و این مسأله جای تأسف است.
 
وی با بیان این که امروز آمریکایی‌ها با هدف تسلط بر منابع نفتی ونزوئلا به دنبال کودتا علیه دولت قانونی این کشور هستند، گفت: این رفتار آمریکایی‌ها با هیچ یک از اصول و قواعد بین المللی سازگاری ندارد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات