۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۰۵۳۰۸
آیت الله علم الهدی:

آموزگاران نسل جدید را انقلابی و قوی تربیت کنند

آموزگاران نسل جدید را انقلابی و قوی تربیت کنند
امام جمعه مشهد با بیان این که امید دشمن به نسلی است که با روش های غربی تربیت شده باشد، گفت: آموزگاران باید نسلی را که به آنان سپرده شده انقلابی و قوی تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی ایراد شد با بیان اینکه وعده‌های خداوند بر دو نوع است، گفت: تحقق بخشی از وعده‌های الهی مربوط به زندگانی فردی و اجتماعی انسان ها در همین جهان است و تحقق بخشی دیگر از آن که عمده تر است، مربوط به آخرت است.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه ربوبیت خداوند دنیا و آخرت را در بر می گیرد افزود: انسان دو هستی و زندگی ندارد، بلکه دارای یک هستی و زندگی دو مرحله ای است. مرحله اول مرحل گذار است که زندگی دنیوی را در بر میگیرد و مرحله دوم مرحله ثبات است که پس از مرگ و با وقوع آخرت آغاز می شود. مدیریت و ربوبیت خداوند هر کدام از این مراحل را شامل می شود.

وی یاری انبیا از سوی خداوند در دنیا را از مصادیق تحقق وعده های دنیوی الهی دانست و خاطر نشان کرد: تحقق یاری انبیا توسط خداوند، مستلزم فرآیندی است که از نقطه مقاومت آغاز و به ‌تحقق نصرت الهی ختم می‌شود. چنانچه صبر انبیا و مقاومت دینداران در مقابله با دشمن وجود نداشته باشد، نصرت خداوند هم واقع نخواهد شد.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: انقلاب اسلامی برای دفاع از دین، حرکت به سوی خداوند، توسعه ارزش‌های دین و حاکمیت آن در سراسر جهان به وجود آمد. این انقلاب از تبار اولیا خداوند است، بنابراین باید در طی مسیر آن مقاومت کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان افزود: رمضان ماه مانور مقاومت در راه خداوند و ایستادگی برای تامین رضای او است.  دنیای استکبار وقتی می بیند که مسلمانان برای کسب رضایت خداوند گرسنگی و دیگر مسائل را تحمل می‌کنند، آنان را لشکر های مقاومی خواهد دید که با تحریم اقتصادی، تهاجم سیاسی و جنگ خسته نمی شوند.

وی فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت اتخاذ آرایش جنگی را شامل حال همه دستگاه ها و مردم دانست و خاطر نشان کرد: این فرمایش یک توصیه و سفارش نیست، بلکه فرمانی از سوی فرمانده کل قوا و حجت امام زمان(عج) است. باید دانست که قشر کارگر و معلم در صف مقدم این جبهه و آرایش جنگی هستند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: در طول 40 سال گذشته در روز و هفته معلم از این مقام والا تجلیل شده است و معلمان مورد احترام قرار گرفته اند. اما امسال روز معلم در سال نخست گام دوم انقلاب است و باید در طول 40 سال دوم انقلاب تربیت نسل انقلاب را از این قشر شریف مطالبه کرد. 

امام جمعه مشهد با اشاره به دین معلمان به انقلاب اسلامی افزود: معلمان مولود و پرورش یافته این انقلاب اند. آموزگاران باید نسلی را که به آنان سپرده شده انقلابی و قوی تر از خود تربیت کنند. آرایش جنگی آمریکا و انگلیس وارد کردن سرباز و بمب افکن به داخل کشور نیست، بلکه امید به نیروهایی است که در داخل کشور علیه انقلاب تربیت شده اند و در حال ورود به عرصه اند.

وی هدف سند 2030 را تربیت سرباز برای آمریکا و انگلیس دانست و خاطر نشان کرد: معلم عنصری سازنده است که که از شاگردان خود می تواند سربازی برای اسلام و قرآن و یا سربازی برای غرب بسازد. معلمان مقاطع مختلف از پیش دبستانی تا پایان مقطع مربوط به آموزش و پرورش باید توجه کنند که چه شخصیت و سربازی را تربیت می کنند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه کارگران نیز به مانند معلمان باید در گام دوم انقلاب در خط مقدم اقتصادی جلودار مقاومت در برابر دشمن باشند، گفت: همانگونه که از معلمان مطالبه می شود باید از کارگران نیز مطالبه شود. در زمان جنگ آمار رزمندگان و شهدای کارگر بالا بود و باید از کارگران پرسید که امروز در عرصه کارگری آمار جانبازان کارگر چقدر است؟

امام جمعه مشهد خطاب به کارگران افزود: امروز روزی نیست که در مقام  محاسبه مقدار بهره کارگر و کارفرما باشید. مساله از این حرف‌ها گذشته است و باید در مورد مجاهده کارگر در مقابل دشمن صحبت شود.

وی خاطر نشان کرد: کارگرانی که در شرکت‌های دانش بنیان فعال هستند نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند. خوشبختانه در این حوزه با کمبود نیرو مواجه نیستیم و اقدامات خوبی نیز در پارک‌های علم و فناوری صورت گرفته است. امروزه در این شرکت ها جوانان پروژه‌های نفتی کشور که توسط دشمن تعطیل شده بود را دوباره راه اندازی کرده اند. سخت افزار و نرم افزار سیستم آنان از ساخته های به دست دشمن نیز بهتر است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مسئولان به ظرفیت‌های بالای تولید داخلی توجه ندارند، گفت:  دستگاه‌های کشور از پارک علم و فناوری مشهد استفاده های فراوانی می‌کنند و این پارک در زمینه صادرات به کشورهای منطقه، جهان سوم و حتی اروپایی نیز فعال است. اما مسئولان به نقش این جوانان واقف نیستند و یا عمدا به آنان بی‌توجه می کنند. باید توجه بیشتری را به این عرصه مبذول داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به ضرورت توجه به ظرفیت های داخلی در آرایش جنگی اقتصادی افزود: رهبر معظم انقلاب با اطلاع از ظرفیت درونی کشور فرمان آرایش جنگی می دهند. اما باید از برخی جریانات سیاسی پرسید که چرا مغزشان را با اندیشه های غربی پیوند داده و همه چیز را از دروازه غرب می‌بینند؟ مسئولان باید به اقتصاد مقاومتی توجه کنند و اشکالات خود را مرتفع سازند./861/پ203/ب1

ارسال نظرات