۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۶۰۵۳۲۰
معاون امور فضای مجازی دادستانی کل کشور:

برخی مسؤولان به اجرا شدن سند 2030 افتخار می کنند

برخی مسؤولان به اجرا شدن سند 2030 افتخار می کنند
جاویدنیا اشاره به افزایش پهنای باند اینترنت بین المللی به عنوان یکی از مفاد سند 2030 تأکید کرد که وزیر ارتباطات به صراحت نسبت به اجرایی شدن این سند افتخار کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جواد جاویدنیا معاون امور فضای مجازی دادستانی کل کشور بعد از نماز عصر امروز در مصلی قدس قم در جمع نمازگزاران روز جمعه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر مقابله با اسناد غربی در فضای عمومی جامعه اظهار داشت: یکی از این اسناد سند 2030 است که متأسفانه در برخی موارد درحال اجرا است.

معاون امور فضای مجازی دادستانی کل کشور افزود: چندی پیش وزیرارتباطات به صراحت اعلام کردند که بند 16 و 17 سند 2030 در حال اجرا شدن است و به این موضوع نیز افتخار کردند هرچند مدتی بعد به توجیه سخن خود پرداختند.

وی اضافه کرد: چند روز پیش در تهران اجلاس دختران و ict  برگزار و به صراحت اعلام شد که این برنامه در راستای اجرایی شدن بخشی از سند 2030 است؛ یکی از مسائل مطرح در این سند ننگین توسعه روافزون سطح پهنای باند اینترنت خارجی در کشور است که وزیر ارتباطات نیز به این مسأله اذعان کردند.

جاویدنیا با اشاره به سخن آذری جهرمی مبنی بر این که اینترنت خارجی پرسرعت باید به تمام مناطق کشور از جمله روستاهای دور افتاده نیز برسد، گفت: این سخن در حالی است که رهبر معظم انقلاب هشت سال پیش بر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تأکید کردند و این مسأله در خیلی از کشورها عملیاتی شد ولی در کشور ما هنوز انجام نشده است.

معاون امور فضای مجازی دادستانی کل کشور تصریح کرد: وزارت ارتباطات تا پیش از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات حق افزایش باند بین المللی را نداشتند ولی می بینیم که نسبت به چند سال گذشته این پهنای باند چند برابر شده و بالغ بر 500 گیگابایت رسیده که چند برابر مصرف داخلی است.

وی عنوان کرد: دوستان ما در وزارت اطلاعات افتخار می کنند که ما به دورافتاده ترین نقاط کشور اینرنت 4G و بالاتر رسانده ایم، قبول اما ما چه محتوایی؟ راهبردهای شما آیا جز آسانتر شدن رسوخ فرهنگ غرب در بین کودکان و نوجوانان و جوانان ما بوده است؟ راهبردهای شما آیا جز هزینه تراشی برای کشور چیز دیگری داشته است.

جاویدنیا با تأکید بر این که وزارت ارتباطات باید برای این مسأله چاره اندیشی کند، گفت: دین زدایی، اخلاق زدایی و گسترش فرهنگ غرب و ابتذال در بین جوانان نتیجه فضای مجازی موجود بوده تا جایی که می بینیم سربازانی با همین فضای مجازی برای داعش تربیت می شوند که یک طلبه بی گناه را در کشور به شهادت می رسانند.

وی خاطرنشان کرد: آقایان مسؤولان و مدیران مراقب آه و نفرین پدر و مادرانی باشند که فرزندانشان در این فضای آلوده پرپر شده و ذهن و جسم و جان آنها تخریب شده است، البته خوب است که مراقب فرزندان خودشان هم نسبت به این فضای مجازی باشند./1330/ج

ارسال نظرات