۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۶۰۵۳۲۸
مدیرکل امور زندان های استان قم:

یک سوم زندانیان استان قم مشمول عفو رهبری شده اند

یک سوم زندانیان استان قم مشمول عفو رهبری شده اند
مدیرکل امور زندان های قم جشن گلریزان برای آزادی زندانیان را سنتی حسنه خواند و گفت: در قم بیش از یک سوم جمعیت زندانی ها با عفو رهبری آزاد شدند یا تخفیف مجازات پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی تهامی مدیرکل امور زندان های استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، گفت: زندانبانی اسلامی یکی از دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: زندانبانی اسلامی تفاوت های زیادی با دیگر نظام های زندانبانی دنیا دارد، بزرگترین تفاوت در نگاه به زندان، زندانی و مجازات است، در نظام جمهوری اسلامی زندان سازمان زندان ها و اقدمات تأمینی و تربیتی تشکیل شد و مأموریت این سازمان اقدامات تأمینی و تربیتی است و بر این اساس زندان به ندامتگاه تغییر پیدا می کند.

مدیرکل امور زندان های استان قم با بیان این که امروز ابزار شکنجه رژیم ظاغوت به کسب معارف، اشتغال و سواد آموزی و قرآن آموزی تبدیل شده است، اظهار داشت: نگاه به زندانی باید توأم با کرامت باشد و اگر کسی بازداشت می شود برای این است که امنیت و نظم ایجاد شود.

وی ادامه داد: اگر کسی به زندان می رود برای پیشگیری از تکرار جرم و بازدارندگی است، امروز بر خلاف گذشته زندانبان ها باید به علوم روانشناسی و مددکاری مسلط بوده و تحصیلات بالایی داشته باشند و در همین راستا رشته زندابانی در دانشگاه ایجاد شده است.

حجت الاسلام تهامی با بیان این که در ماه گذشته بسیاری از زندانیان مورد عطوفت رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند، ابراز داشت: جمع کثیری از این افراد از زندان آزاد شده اند یا تخفیف مجازات داشته اند.

وی عنوان کرد: جرایمی مانند تصادفات، نفقه و مهریه از جرایم غیر عمد هستند که افراد نباید در زندان باشند چون زندان نوعی مجازات است که انسان را از جامعه منفک می کند و کسانی که جرایم غیر عمد دارند ناخواسته و به وسیله یک اتفاق به زندان افتادند و تصمیم به انجام جرم نداشتند.

مدیرکل امور زندان های استان های قم خاطرنشان کرد: کسی که به دلیل یک تصادف یا ورشکستگی به زندان می افتد اعتبار اجتماعی او آسیب می بیند و بر اساس فشارهای روحی و روانی دچار مشکل می شود، خانواده زندانی نیز سرپرست خود را از دست می دهد و آسیب های فراوانی برای اعضای خانواده ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه دست نظام هم در این امور بسته است و چون شاکی خصوصی دارند شامل عفو نمی شوند، همانند بسیاری از مشکلات راه حل این مشکل نیز حضور مردم است، در همین راستا در ماه مبارک رمضان برنامه گلریزان تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام تهامی با بیان این که گلریزان برای آزادی زندانی ها سنتی حسنه است، گفت: در قم بیش از یک سوم جمعیت زندانی ها با عفو رهبری آزاد شدند یا تخفیف مجازات پیدا کردند، سیل عطوفت و مهربانی مردم نسبت به کسانی که در زندان ها گرفتار هستند معجزه آفرین است.

وی افزود: سال گذشته به همت مردم 279 زندانی آزاد شدند و امیدواریم با همت مردم عزیز زندانیان بیشتری آزاد شوند.

محمد قمین
ارسال نظرات