۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۶۰۵۳۳۰
مدیرکل اوقاف استان قم خبر داد؛

برگزاری طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان با برنامه های دینی و فرهنگی

برگزاری طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان با برنامه های دینی و فرهنگی
حجت الاسلام اسکندری گفت: امسال طرح ضیافت الهی در ماه رمضان دنبال می شود و اسقرار مبلغان در بقاع متبرکه و پاسخگویی به شبهات و مسائل شرعی را در دستور کار خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، گفت: اداره اوقاف و امور خیریه از نهادهای مردمی بوده و برخاسته از نیات خیرخواهانه انسان های والاهمتی است که در طول تاریخ با قصد خدمت و خیرخواهی این مجموعه را به وجود آوردند.

وی افزود: وقف صدقه جاریه برای بهره مندی انسان است، اوقاف مأموریت های فرهنگی و تبلیغی نیز دارد و بخشی از اعزام مبلغ در کشور و فعالیت های قرآنی در سطوح مختلف را بر عهده گرفته است، ما در همه مناسبت های دینی در بقاع متبرکه و اماکن شریف برنامه های متنوع فرهنگی و تبلیغی داریم.

حجت الاسلام اسکندری با بیان این که در ایام نوروز طرح آرامش بهاری با حضور مبلغان و کارشناسان در بقاع متبرکه برقرار شد، اظهار داشت: در این طرح خدمات معرفتی، دینی و فرهنگی به مردم داده می شود و برنامه های جشن و عزاداری در زمان موالید و شهادت های اهل بیت(ع) در بقاع متبرکه برقرار است.

وی ادامه داد: تا جایی که نیت واقفان اجازه می دهد فعالیت های تبلیغی و فرهنگی در جای جای استان قم دنبال می شود، امسال طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان دنبال می شود و برگزاری سخنرانی و اسقرار مبلغان و مشاوران در بقاع متبرکه و پاسخگویی به شبهات و مسائل شرعی را در دستور کار خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف استان قم با بیان این که برگزاری جلسات تفسیر قرآن از دیگر برنامه های ماه رمضان است، ابراز داشت: در مصلای قم و برخی بقاع متبرکه بحث تفسیر قرآن پیگیری می شود، مجموعه اوقاف به لحاظ نیات واقفین خدمت رسانی هایی به مردم به ویژه نیازمندان را دنبال می کند.

وی عنوان کرد: رسیدگی به نیازمندان جامعه از وظایف ما است، برخی از واقفان اموال خود را وقف دارو و درمان برای بیماران بی بضاعت کرده اند که در این زمینه با مشارکت مجموعه های دیگر و به صورت مستقل خدمت رسانی می شود، برخی از نیات مربوط به آزادی زندانیان می شود که در دستور کار داریم و در دهه فجر سال گذشته 40 زندانی را در راستای اجرای نیت واقفین آزاد کردیم.

حجت الاسلام اسکندری خاطرنشان کرد: در زندان ماندن زندانیان برای جامعه خیر و برکتی ندارد بلکه باید به زندگی باز گردند و مشکلات خود را حل کنند، هر کس می تواند باید برای آزادی زندانیان تلاش کند.

وی اضافه کرد: در جریان سیل اخیر با وجود برکات بسیار بارش های الهی، تعداد قابل توجهی از هموطنان دچار مشکلات و آسیب هایی شدند و اوقاف استان قم در اهواز موکبی دایر کرد و روزانه 8 هزار غذای گرم در بین روستاهای محاصره در سیل توزیع شد.

مدیرکل اوقاف استان قم با بیان این که 6 کامیون برای ما یحتاج مردم سیل زده به خوزستان ارسال شد، گفت: در اربعین نیز در شهر سامرا موکبی داشتیم که به زائران اطعام داده می شد، در نیمه شعبان هم موکب هایی دایر شد تا به مردم خدمت رسانی کند.

وی افزود: مجموعه اوقاف تلاش می کند در کنار فعالیت های فرهنگی، خدماتی داشته باشد، برنامه ما این است که در بقاع متبرکه برنامه های ویژه ای برای کودکان اجرایی شود، بحث احیای موقوفات و اجرای دقیق نیات واقفین در دستور کار است.

محمد قمین
ارسال نظرات