۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۶۰۵۳۵۲
حجت الاسلام مقیمی حاجی در نشستی خبری تشریح کرد؛

جزئیات بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه | پایان خرداد آخرین فرصت ارسال آثار

جزئیات بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه | پایان خرداد آخرین فرصت ارسال آثار
حجت الاسلام والمسلمین مقیمی در نشستی خبری جزئیات بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه و سومین جشنواره مقالات علمی حوزه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی در نشست خبری بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه و فراخوان سومین جشنواره مقالات علمی حوزه که صبح امروز در سالن جلسات انجمن های علمی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اعلام خبر برگزاری بیستمین همایش کتاب سال حوزه علمیه گفت: این همایش به مدت بیست سال است که به همت معاونت پژوهش حوزه های علمیه برگزار می شود.

دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه علمیه با اشاره به اهداف برگزاری همایش، گفت: شناسایی پژوهشگران و مقالات برتر از جمله اهداف برگزاری همایش کتاب سال حوزه به شمار می روند که امروزه مشاهده می شود امروزه 60 مجله علمی پژوهشی از حوزه علمیه مجوز گرفته اند به غیر از مجلات علمی تخصصی همچنین نشریاتی که از وزارت علوم مجوز خود را دریافت کرده اند که ارتقا، فرهنگ پژوهش و قرار گرفتن آن در متن حوزه با تشویق نویسندگان توانسته است مؤثر واقع شود.

وی به سیاست های همایش کتاب سال حوزه در راستای جهت دهی به پژوهش ها و حرکت پژوهش ها به سمت نیازهای جامعه اشاره کرد و گفت: در همایش بیستم با تصمیم شورای سیاست گذاری کتاب سال حوزه محورهای ویژه ای اعلام شد تا نویسندگان به سمت نیازهای حوزه علمیه و نظام حرکت کنند که از آن محورها می توان به سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، آسیب های اجتماعی، الگوی سلامی ایرانی پیشرفت، علوم انسانی اسلامی، جمعیت، فضای مجازی، هنر، محیط زیست و منابع طبیعی و همچنین زن و خانواده اشاره کرد که سنجش نامه ها بر اساس آنها بررسی شدند و هفت اثر با احتساب امتیاز ویژه توانستند به عناون اثر برتر اعلام شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی اضافه کرد: در بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه علاوه بر محورهای سال گذشته، ابعاد علمی بیانیه گام دوم نیز از محورهای ویژه به شمار می رود؛ نویسندگان و پژوهشگران حوزوی می توانند جهت شرکت در بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه آثاری را که در سال 97 برای نخستین بار چاپ کرده اند، به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

وی ادامه داد: همچنین پایان نامه های سطح چهار حوزه علمیه و دکتری که در سال 97 دفاع شده است در صورتی که در زمینه علوم انسانی مربط با دین باشد می توانند در این همایش شرکت داشته باشند.

دبیر علمی بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه علمیه در زمینه سومین جشنواره مقالات حوزوی گفت: هیأت تحریریه نشریات حوزوی از هر شماره یک مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال خواهند کرد که در بیستمین همایش کتاب سال حوزه 125 مقاله ازسوی هیأت تحریریه نشریات حوزوی به دبیرخانه همایش ارسال شد.

وی ادامه داد: همایش کتاب سال حوزه در رده های علمی پژوهشی و علمی ترویجی برگزار می شود که سال گذشته برای نخستین بار بخش فرهنگی تبلیغی نیز ایجاد شد که در سال جاری نیز انجام می شود البته برای نخستین بار سنت نوع و گونه تقریری نویس حوزوی در تحقیقات مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی خاطرنشان کرد: معرفی نویسندگان و پژوهشگران حوزوی از سوی حوزه علمیه و مراجع تقلید و اثر معنوی در اولویت پژوهشگران است که در کنار آن جوایز نقدی، معرفی به مرکز نخبگان حوزه علمیه، ترجمه به زبان های دیگر، معرفی به مراکز علمی و پژوهشی، معرفی آثار به مراکز فرهنگی، از جمله برنامه هایی است که در حمایت از نویسندگان برتر صورت می گیرد و یک نسخه از همه آثار ارسالی به دبیرخانه، به کتابخانه آیت الله حائری ارسال می شود تا در اختیار همه طلاب قرار می گیرد.

وی در زمینه زمان ارسال آثار به دبیرخانه بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه گفت: نویسندگان و پژوهشگران حوزوی می توانند تا پایان خرداده ماه آثار خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند و تاکنون بیش از دویست اثر ثبت شده است.

دبیر همایش کتال سال حوزه اضافه کرد: اختتامیه بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه نیمه اول بهمن ماه با حضور یکی از مراجع تقلید در قم برگزار می شود./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
 
مصطفی رستمی
ارسال نظرات