۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۰۵۳۷۷
حجت الاسلام شکریان تأکید کرد؛

ضرورت تقویت تبلیغ چهره به چهره روحانیت در ماه مبارک رمضان

ضرورت تقویت تبلیغ چهره به چهره روحانیت در ماه مبارک رمضان
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: روحانیت با عمل به دین است که می‌تواند در جامعه حضوری پررنگ و اثرگذار داشته باشد.
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، این ماه را فرصت مناسبی برای تقویت حیات معنوی انسان دانست و افزود: برتری ماه مبارک رمضان نسبت به سایر ماه‌های سال نشان دهنده اهمیت و جایگاه معنوی این ماه پرفضیلت است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که در ماه مبارک رمضان دل‌ها و قلوب آحاد جامعه به ویژه نسل جوان برای درک حقایق دین کاملاً آماده و فراهم است، خاطرنشان کرد: باید از این فرصت مغتنم در جهت تبیین و تبلیغ صحیح معارف الهی در جامعه بهره گرفته شود.
 
حجت الاسلام شکریان با بیان این که چنین فرصت ارزشمندی تنها یک بار در طول سال اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: بستر‌های لازم برای تبلیغ دین و معارف الهی در ماه مبارک رمضان، کاملاً فراهم است و نباید به راحتی از دست برود.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به این که مساجد و تکایا در ماه مبارک رمضان مملو از حضور پررنگ تشنگان معارف اهل بیت (ع) است، خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان صاحبان اصلی تریبون‌های تبلیغی باید این فرصت به وجود آمده را مغتنم شمرده در جهت بیان احکام دینی و همچنین مطالب و مسائل روز جامعه تلاش مضاعف کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که منبر‌های تبلیغی در ماه مبارک رمضان باید مختصر، مفید و اثرگذار باشد، بیان داشت: مبلغان دینی از منبر‌های طولانی که موجب فاصله گرفتن و بی حصولگی مستعمین می‌شود پرهیز کنند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت شناخت نیاز‌های مخاطب در امر تبلیغ دین تأکید کرد و گفت: مطالب تبلیغی مبلغان دینی باید با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و همچنین نیاز مخاطب طراحی و ارائه شود.
 
حجت الاسلام شکریان با بیان این که مبلغان دینی از بیان مطالب غیر ضروری و پرداختن حاشیه‌ها در منابر تبلیغی ماه مبارک رمضان به شدت پرهیز کنند، ادامه داد: مطالب قابل ارائه باید به گونه‌ای باشد که موجب خستگی و فاصله گرفتن مخاطب از منبر‌ها نشود.
 
وی با تأکید بر این که یک مبلغ دین که وظیفه پیام رسانی در عرصه دینی را عهده دار است ابتدا باید سطح شناخت خود نسبت به مبانی دینی و اعتقادی را بسیار تقویت کند، بیان داشت: روحانیت با عمل به دین است که می‌تواند در جامعه حضوری پررنگ و اثرگذار داشته باشد.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت تعامل و ارتباط چهره به چهره مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان با عموم مردم به ویژه نسل جوان تأکید کرد و گفت: تبلیغ چهره به چهره با مردم اثرگذاری بسیار بیشتری نسبت به تبلیغ عمومی دارد./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات