۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۶۰۵۳۹۲
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی بجنورد:

فراگیری علوم دینی باارزش‌ترین نوع تعلیم و تعلم است

فراگیری علوم دینی باارزش‌ترین نوع تعلیم و تعلم است
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد گفت: علوم مختلفی در دنیا وجود دارند که باارزش هستند؛ اما باارزش‌ترین و والاترین آن‌ها علوم دینی است که سبب هدایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد، امروز در مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم برگزار شد، به تبیین اهمیت فراگیری علوم دینی پرداخت.

وی با بیان اینکه کسی که علم و آگاهی دارد ارزش دارد و انسان بدون علم ارزش چندانی ندارد، خاطرنشان کرد: ما علوم مختلفی داریم که دارای ارزش هستند؛ اما در حقیقت بالاترین و باارزش‌ترین علم، علوم دینی است که زمینه‌ساز هدایت انسان‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام نجفی زاده در ادامه با اشاره به اینکه دو موضوع مهم «تعلیم» و «تربیت» رسالت خطیر معلمان در هر جامعه‌ای است، افزود: این دو موضوع از آغازین مراحل یادگیری و سنین آموزش کودکان و در ورود به مدرسه از سوی معلمان عزیز و در مدارس صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حقیقت معلمان نه‌تنها جایگاه آموزش‌دهنده فرزندان، بلکه نقش تربیتی والدین را در خانه دوم آن‌ها یعنی مدارس و آموزشگاه‌ها از پایین‌ترین سطح تا عالی‌ترین مراحل آموزشی در دانشگاه‌ها به عهده می‌گیرند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده اضافه کرد: به همین دلیل معلم از جایگاه باارزش و تأثیرگذاری در هر جامعه‌ای برخوردار است که اگر رسالت خویش را به‌خوبی ایفا کند، نه‌تنها سرنوشت تک‌تک افراد جامعه را به‌درستی رقم خواهد زد، بلکه نسلی ارزشمند را برای آینده‌ای بهتر در جامعه خود تربیت می‌کند که سرنوشت آن جامعه به دست آن‌ها تغییر خواهد کرد.

وی افزود: در صورت تربیت درست از سوی معلمان و اساتید، سعادت جامعه و در صورت عدم آن شقاوت در پی خواهد داشت. چنان‌که رهبر کبیر انقلاب (ره) فرمودند: «نقش معلمان در جامعه، همچون نقش انبیا است برای مردم» و به همین دلیل «همه سعادت‌ها و همه شقاوت‌ها انگیزه‌اش از مدرسه‌هاست و کلیدش در دست معلمین است.»

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد با اشاره به ضرورت توجه به ارتقای جایگاه حرفه‌ای معلمان، افزود: در راستای تأمین این هدف لازم است که از ابعاد گوناگون علمی و دانشی، مادی و اقتصادی به ارتقای جایگاه معلمان و تأمین نیازمندی‌ها و مطالبات آنان اقدام کرد و این موضوع را در کنار ارائه آموزش‌های هدفمند و مناسب با پیشرفت علمی روز و ارتقا دانشی آنان در نظر گرفت./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات