۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۶۰۵۴۱۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
یادواره ۱۵ شهید دشت، چشمه خان و آرمادلو و درخشش حافظ نوجوان خراسان شمالی در مسابقات قرآنی مدهامتان عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، یادواره ۱۵ شهید والامقام روستاهای دشت، چشمه خان و آرمادلو در روستای چشمه خان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این مراسم گفت: شهدا پرچمداران نهضت بزرگ انقلاب اسلامی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که برگزاری یادواره شهدا تشکر از خانواده شهداست افزود: باید از خانواده  شهدا قدردانی کنیم تا این پرچم همواره در اهتزاز باشد و بتوانیم این انقلاب را به انقلاب امام زمان(عج) متصل کنیم.

وی اظهار کرد: یادواره شهدا یعنی از شهدا درس اخلاص بگیریم و نسل جدیدمان بداند که این کشور به همت جوانمردان بزرگ و بلندهمتان والا ایجاد شده است.

برگزاری یادواره ۲۰ شهید در صفی آباد

طی مراسمی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ۱۸ شهید و ۲ شهید گمنام شهر صفی آباد، از مادر ۴ شهید والامقام این شهر در مسجد صاحب الزمان(عج) تجلیل شد.

حجت الاسلام هوشمند نژاد امام جمعه منطقه بام و صفی آباد در این مراسم با ستودن ایثار و جان فشانی مادران شهدا، نقش مادران شهدای دفاع مقدس در ایران را برگرفته از ایثار و نقش ارزشمند مادرانی همچون حضرت زینب(س) و حضرت ربابه(س) در کربلا توصیف کرد.

نصب کاشی ماندگار بر سردر منزل استاد قلی پور

کاشی ماندگار به پاس بیش از ٦ دهه فعالیت در رشته موسیقی مقامی بر سردر منزل استاد پیش کسوت عیسی قلی پور در بجنورد با حضور جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگ و هنر نصب شد.

استاد قلی پور از بخشی های خراسان شمالی و دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

درخشش حافظ نوجوان خراسان شمالی در مسابقات قرآنی مدهامتان

مسئول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از درخشش حافظ نوجوان شیروانی در مرحله کشوری مسابقات قرآنی مدهامتان خبر داد.

هاشم شیرازیان گفت: عبدالله نوری زاده، حافظ نوجوان شیروانی در رشته حفظ ٣٠ جزء قرآن کریم موفق به کسب  رتبه دوم سیزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم  مدهامتان  شد.

وی افزود: این حافظ نوجوان که در رده سنی زیر ١٦ سال این مسابقات رقابت کرد، از اعضای کانون فرهنگی و هنری امام سجاد علیه السلام مسجد سجادیه شیروان است.

شیرازیان همچنین اضافه کرد: حمید رحمتی  از کانون فرهنگی و هنری  امام سجاد (علیه السلام) مسجد سجادیه نیز در رشته حفظ کل رده سنی بالای ١٦ سال حائز رتبه پنجم شد./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات