۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۶۰۵۴۱۸
مدیر مؤسسه نهج البلاغه اصفهان:

نهج البلاغه محور وحدت جهان اسلام است

نهج البلاغه محور وحدت جهان اسلام است
حجت الاسلام بیگی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به نهج البلاغه، گفت: نهج‌البلاغه میان شیعه و سنی از درجه اعتبار خاصی برخوردار است و می‌تواند محور وحدت امت اسلامی باشد.

حجت الاسلام علی اصغر بیگی مدیر مؤسسه نهج البلاغه اصفهان و دبیر کمیته نهج‌البلاغه کنگره چهاردهمین قرن شهادت امام علی(ع) ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه این کنگره همزمان با هزارمین سال شهادت سید رضی نیز هست، گفت: توجه به نهج‌البلاغه بسیار مهم است، چرا که این کتاب منبع دسته اول اسلامی است و بعد از قرآن چنین منبعی در اختیار نداریم ضمن اینکه قرآن به تنهایی کفایت نمی‌کند. قرآن باید در کنار سنت قرار بگیرد و به همین دلیل است که نهج‌البلاغه اهمیت ویژه دارد، نهج‌البلاغه میان شیعه و سنی از درجه اعتبار خاصی برخوردار است و می‌تواند محور وحدت امت اسلامی باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نهج‌البلاغه شفای عاجل دردهای بشر است، نهج‌البلاغه کتاب حکمت و مبانی حاکمیت است، نکته دیگر اینکه بسیاری از مشکلات بشر کنونی را با نهج‌البلاغه می‌توان برطرف کرد، به تعبیر امام خمینی نهج‌البلاغه راه نجات است و باید این راه نجات در جامعه گسترش پیدا کند.

مدیر مؤسسه نهج‌البلاغه اصفهان با تأکید بر ضرورت توجه به ظرفیت‌های گسترده نهج‌البلاغه، اظهار کرد: در فتنه‌های اجتماعی خیلی‌ها دچار گمراهی می‌شوند که محصول آن منافقین و انسان‌های مریض دل هستند و این موجب می‌شود افراد از قرار گرفتن در مسیر حقیقت باز ایستند و به همین دلیل باید به نهج‌البلاغه توجه ویژه داشت. دانشگاه اصفهان یک منبع غنی برای نهج‌البلاغه است که بیش از هزار کتاب و مقاله در این عرصه در دانشگاه اصفهان موجود است.

حجت الاسلام بیگی با اشاره به برگزاری کرسی نهج‌البلاغه به عنوان بخش درسی در حوزه علمیه اصفهان، تصریح کرد: یکی از حوزه‌هایی که در زمینه ترویج نهج‌البلاغه باید به آن توجه داشت فضای مجازی و جوانان است که در کمیته نهج‌البلاغه کنگره ستاد برگزاری چهاردهمین قرن شهادت امام علی(ع) برنامه هایی در این زمینه تدبیر کرده است./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات