۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۰۵۴۲۹

تنش‌ها در غزه بالا گرفت؛ صهیونیست‌ها فرار را بر قرار ترجیح دادند

تنش‌ها در غزه بالا گرفت؛ صهیونیست‌ها فرار را بر قرار ترجیح دادند
حملات موشکی غافلگیرکننده گروه های مقاومت به اراضی اشغالی موجی از ترس و وحشت را در صفوف صهیونیستها حاکم ساخت به گونه ای که بسیاری از آنها فرار را بر قرار ترجیح دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از شب گذشته حملات تجاوزکارانه ای را علیه مواضع گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه ترتیب دادند؛ حملاتی که به دنبال آن شماری از غیرنظامیان فلسطینی شهید و تعدادی دیگر به شدت زخمی شدند.

با این حال، صهیونیست‌ها به هیچ وجه گمان نمی‌کردند که با پاسخ سخت و دندان شکن فلسطینیان مواجه شوند. در همین راستا، مقاومت فلسطین امروز شنبه در پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم غزه، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور این باریکه را آماج حملات گسترده موشکی قرار داد.

رسانه‌های صهیونیستی از شلیک بیش از ۱۰۰ موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی خبر دادند. در پی حملات موشکی مقاومت، آژیر خطر در تمامی شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه به صدا درآمده و موجی از رعب و وحشت بر صهیونیست‌ها حاکم شده است. ایندرحالی است که در حملات توپخانه‌ای و هوایی دیروز و امروز ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، ۵ نفر به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده بودند.

این واکنش قاطعانه گروه‌های مقاومت فلسطینی به تجاوزهای نظامی رژیم صهیونیستیدرحالی است که اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت در غزه شامگاه دیروز تهدید کرده بود که پاسخ سخت و محکمی به این جنایت صهیونیست‌ها خواهد داد و هرگز در برابر آن سکوت نخواهد کرد.

نکته جالب توجه در حملات گروه‌های مقاومت فلسطین به مواضع صهیونیست‌ها فرار شهرکنشینان از این حملات بود. تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها نشان می‌دهد که شدت حملات موشکی مقاومت به حدی بوده که شهرک نشینان را وادار به فرار به مناطق امن کرده است؛مسأله ای که البته مورد تمسخر کاربران شبکه اجتماعی نیز قرار گرفت و شهرک نشینان را مضحکه آنها کرد.

شدت حملات موشکی مقاومت به اراضی اشغالی به حدی بود که جلسه فوری فرماندهان ارتش صهیونیستی در پی تشدید تنش در غزه را به دنبال داشت. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در پی تشدید تنش و درگیری‌ها در باریکه غزه، اویو کوخاوی رییس ستاد مشترک ارتش جلسه‌ای فوری را با حضور رییس شاباک، معاون رییس ستاد مشترک ارتش، فرمانده منطقه جنوبی ارتش، رییس سازمان اطلاعات، رییس بخش عملیات، فرمانده نیروی هوایی و دیگر مسؤولان ارشد ارتش در مقر وزارت جنگ برگزار کرده است.

درهمین حال، جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای ضمن رد هرگونه سکوت در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد: به دفاع از ملت فلسطین ادامه می‌دهیم و اجازه ادامه تجاوزات دشمن علیه آن را نمی‌دهیم.

این درحالی است که تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه واکنش دیگر گروه‌های مقاومت اسلامی ازجمله جهاد اسلامی را به دنبال داشت. جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این خصوص اعلام کرد: دشمن را از برگزاری هرگونه جشنواره‌ای (مسابقات اروپایی آواز یوروویژن) محروم می‌کنیم. در صورت ادامه تجاوزات، زندگی را برای صهیونیست‌ها به جهنم تبدیل می‌کنیم.

به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها دیگر توان سرپوش نهادن بر قدرت نظامی و موشکی مقاومت را ندارند. حتی رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی نیز دیگر نمی‌توانند به منظور فریب افکار عمومی، بر توان موشکی و نظامی گروه‌های مقاومت فلسطین سرپوش بگذارند.درهمین راستا، برخی روزنامه‌های صهیونیست اعترافات تلخی را پیرامون قدرت موشکی مقاومت منتشر کرده اند.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» در مطلبی به بُرد بالای موشک‌های جنبش مقاومت اسلامی حماس اذعان کرد. این روزنامه در مطلبی به قلم «تال لو رام» تحلیلگر صهیونیست نوشت: برخلاف دفعات قبل، حماس حملات موشکی خود را به فاصله‌های دورتری انجام داد.

«تال لِو- رام» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی معاریو می‌نویسد: برعکس دفعات قبل، حماس حملات را با شلیک موشک‌ها به فاصله‌های دورتر مانند اشدود آغاز کرد. این درحالیاست که پایگاه صهیونیستی «مفزاک» نیز تعداد بالای موشک‌های شلیک شده از سوی مقاومت به اراضی اشغالی را مورد پوشش قرار داد و نوشت: تنها در حدود نیم ساعت، ۱۵۰ موشک به سمت شهرک‌های اسرائیل سرازیر شد.

اکنون این سوال به ذهن متبادر می‌شود که آیا صهیونیست‌ها پس از سه جنگ خانمان سوز یک دهه گذشته علیه نوار غزه خود را برای یک ماجراجویی بزرگ و جنگی دیگر در این منطقه آماده می‌کنند؟ با توجه به قدرت روزافزون نیروهای مقاومت در نوار غزه به نظر نمی‌رسد که مقامات رژیم صهیونیستی حداقل در آینده نزدیک تصمیم به تحمیل جنگ تمام عیار دیگری را به نوار غزه داشته باشند.

کما اینکه نتایج سه جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه طی یک دهه گذشته هرچند که خسارت‌های انسانی و مادی قابل توجهی برجای گذاشته، اما نتایج وخیمی را برای این رژیم به دنبال داشته است. تل آویو در هیچیک از این جنگ‌ها موفق به تحقق اهداف از پیش تعیین شده خود از حمله به محور مقاومت در غزه، نشد.

همچنین بنابر اذعان رسانه‌های رژیم صهیونیستی، نظامیان این رژیم نیز در جنگ‌های خود علیه مقاومت در فلسطین متحمل شکست‌های سنگینی شدند و شمار زیادی از آنها در این جنگ‌ها کشته و یا زخمی شدند؛ اتفاقی که مقامات تل آویو هیچگاه پیش بینی وقوع آن را نمی‌کردند.

با این حال، اکنون قدرت مقاومت فلسطین در مقایسه با سال‌های گذشته دهها برابر افزایش پیدا کرده است به گونه‌ای که رهبران گروه‌های مقاومت اسلامی صراحتاً تأکید می‌کنند که در صورت هرگونه تجاوز نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مقاومت فلسطین تنها در عرض ۵۳ دقیقه به اندازه تمامی موشک‌های شلیک شده در جنگ ۵۳ روزه، مواضع آنها را هدف قرار خواهد داد.

این بدان معناست که موازنه قدرت به نفع مقاومت فلسطین تغییر کرده است و صهیونیست‌ها به راحتی نمی‌توانند برای تحمیل جنگ چهارم علیه مقاومت تصمیم گیری کنند. از همین روی، بسیار بعید به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها شهامت ورود به یک جنگ نظامی تمام عیار علیه نوار غزه و گروه‌های مقاومت فلسطین را داشته باشند./847/ب

رامین حسین آبادیان/مهر

ارسال نظرات