۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۶۰۵۴۳۸
رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور تاکید کرد؛

ضرورت حاکمیت قرآن در جامعه با ترویج فعالیت های قرآنی

ضرورت حاکمیت قرآن در جامعه با ترویج فعالیت های قرآنی
حجت الاسلام ارزانی حرکت به سمت تحقق حاکمیت قرآن در جامعه را در چهل سال دوم انقلاب به معنای آن دانست که قرآن در دل جامعه، فرد و خانواده حضور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی روز گذشته در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی مدهامتان اظهار داشت: باتوجه به بیانیه «گام دوم» که سرلوحه کار ما در امور مساجد است، تاکنون جلساتی برگزار کردیم تا وظیفه اصلی خود را در مساجد با بیش از دو میلیون و 100 هزار نفر عضو و 23 هزار کانون شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه بیشترین بودجه سال 98 ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به حوزه فعالیت های قرآنی اختصاص پیدا کرده است، افزود: سال گذشته نیز بالاترین بودجه اعتباری در حوزه قرآن و عترت هزینه شد که به طور یقین تمام آن برگشت پذیر می باشد.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور ادامه داد:  باید دقت کرد که در این چهل سال دوم آنچه که ما باید به سمت آن حرکت کنیم، داشتن حاکمیت قرآن در جامعه است به این معنا که مدیریت ما قرآنی شود و قرآن در دل جامعه، فرد و خانواده حضور داشته باشد، در این خصوص کار مشخص و ویژه ای در حال طراحی است که مصوبه آن به زودی به مجلس تقدیم خواهد شد، امیدواریم به تصویب برسد.

وی با اشاره به اینکه ما همانند سازمان اوقاف و خیریه وظیفه ذاتی جهت برگزاری مسابقات قرآنی نداریم، تاکید کرد: وظیفه ما در دل مسجد است براین اساس امسال در بخش هنر شاخص تر عمل خواهیم کرد، بالاترین آمار شرکت کننده گان در مسابقات قرآنی 17 هزار نفر بوده است که خوشبختانه امسال برای اولین بار به 32 هزار 694 نفر از برادران و خواهران سراسر کشور در مسابقات قرآنی مدهامتان شرکت کردند.

حجت الاسلام ارزانی عنوان کرد: از میان این تعداد شرکت کننده 313 نفر به عنوان نفرات برتر اعلام شدند که 182 نفر در بخش برادران و 131 نفر در بخش خواهران بودند، این افراد در رشته های قرائت، حفظ جز30 و حفظ کل قرآن، اذان، نقاشی آیات، با یکدیگر رقابت کردند.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه بسیاری از این شرکت کنندگان زیر 16 سال بودند، تصریح کرد: حضور کودکان و نوجوانان، تقویت بخش هنری و بهره گیری از داوران بین المللی و ملی از دیگر نقاط قوت این دوره از مسابقات بود.

وی اضافه کرد:  امسال بحث الکترونیکی کردن مسابقات را داشتیم به نحوی که تمام فعالیت‌ها به لحظه به نمایش دید عموم در می‌آمد و این مهم نشان از شفافیت بسیار و بی‌شائبه در سلامت برگزاری این رویداد قرآنی دارد./933/پ203/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات