۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۶۰۵۴۳۹
آیت الله مقتدایی:

جذب جوانان به فعالیت های قرآنی از وظایف مهم کانون های مساجد است

جذب جوانان به فعالیت های قرآنی از وظایف مهم کانون های مساجد است
آیت الله مقتدایی جذب جوانان به فعالیت های قرآنی را از وظایف مهم کانون های مساجد دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مرتضی مقتدایی روز گذشته در اختتامیه مسابقات قرآنی مدهامتان بیان داشت: برگزاری چنین مسابقاتی اقدام بسیار عظیم و ناشناخته ای است که متاسفانه هنوز اهمیت آن به خوبی در جامعه تبیین نشده است.

وی، مهمترین کار کانون های مساجد را شناسایی افراد متدین، متعهد و مومن به خصوص جوانان برای آموزش های قرآنی دانست و افزود: اهتمام به مسجد و انتخاب افراد نخبه جهت فهم و تدبر در قرآن از دیگر اقدامات مهم این نهاد مذهبی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: بیش از دو میلیون عضو در این کانون ها فعال هستند که نهضت بسیار عظیمی را در کشور تشکیل می دهند، اگر ما بخواهیم اجتماع دینی و مردم متدین داشته باشیم که علاقمند به دین، انقلاب و نظام باشند بهترین راه استفاده از ظرفیت همین کانون ها در مساجد است.

آیت الله مقتدایی عنوان کرد: جوانان و نوجوانانی که در این کانون ها حضور پیدا می کنند با قرائت و فهم آیات قرآنی آشنا می شوند و به مرور زمان خانواده های ما قرآنی می شوند، انتظار می رود که تمام این کانون های متعدد به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

وی با تاکید بر برگزاری مسابقات قرآنی جهت تقویت اعتقاد دینی و مذهبی در بین جوانان و خانواده ها گفت: مسئولان برگزار کننده این مسابقه تلاش کنند که جاذبه های این برنامه ها را به ویژه برای قشر جوان و کودک افزایش دهند تا ما بتوانیم یک جامعه اسلامی در ایران داشته باشیم و به عنوان یک الگو در جهان مطرح شویم.

آیت الله مقتدایی تاکید کرد: امیرالمومنین(ع) در وصیت خود به محمد حنفیه می فرمایند؛ «پسرم، تلاوت قرآن و عمل به آن بر عهده تو است، روزانه حداقل پنجاه آیه از قرآن را با ترتیل بخوان»، حضرت در این سفارش نمی گوید، قرآن بخوان بلکه آن را تکلیفی بر گردن فرد مومن بیان می کنند که باید براساس آن فرد کارهای نیک و بد را تشخیص داده و به آن عمل کند.

وی با بیان اینکه منظور امام علی (ع) از ترتیل، تدبر و تامل در قرائت آیات است، گفت: دقت داشته باشید، هر زمان که مشغول تلاوت قرآن کریم بودید به این فرمایش حضرت امیرالمومنین(ع) توجه کنید که آیات قرآن کریم، کلمات خداوند بوده که بر قلب پیامبر(ص) نازل شده است براین اساس با تدبر و آرامش در آیات نورانی تمرکز کنید تا جان کلام آن را دریافت کنید./933/پ203/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات