۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۶۰۵۴۴۵
استاد حوزه علمیه:

طلاب ادامه دهنده راه علما و بزرگان دین باشند

طلاب ادامه دهنده راه علما و بزرگان دین باشند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هیچ چیزی جایگزین مسیر طلبگی نمی شود، گفت: طلاب باید ادامه دهنده راه علما و بزرگان دین باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسکندری استاد حوزه علمیه، امروز در مراسمی که به مناسبت مقام استاد در مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین(س) برگزار شد، گفت: شاگردان آن گونه که ما هستیم می‌شوند نه آن گونه که می‌گوییم.

وی با استناد به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر احیا و زنده کردن انسان‌ها، ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید هر کس یک نفر را زنده کند گویا بشریت را زنده کرده است، همچنین امام صادق(ع) ذیل آیه 32 سوره مائده می‌فرماید اگر کسی فرد گرفتار شده در آتش را نجات دهد و در بیان دیگری می‌فرمایند اگر کسی فضیلت و برتری را به مردم بیاموزد، گویا تمام عالم را زنده کرده است.

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه جایگاه استادی عالیترین مقام و جایگاه است، اظهار داشت: شما طلاب نیز بالقوه در این جایگاه قرار دارید، از این جهت که طلاب و محصلین علوم دینی نیز خود را برای آموزش و تعلیم دین به مردم آماده می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند ارزش طلبگی چیزی است که هیچ مسیری جایگزین آن نمی‌شود، عنوان کرد: طلاب و روحانیان باید خود را به مرتبه‌ای برسانند که بتوانند ادامه دهنده راه علما و بزرگان این عرصه باشند.

وی در ادامه توصیه‌هایی نیز برای ماه مبارک رمضان داشت و بیان کرد: رمضان ماه با عظمتی است، در عظمت این ماه همین بس که خداوند متعال دو ماه شریف رجب و شعبان را پیش از رمضان قرار داد تا بندگان خود را پاک کرده و سبکبال وارد ماه رمضان و مهمانی خدا شوند.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به دعای امام رضا(ع) در روزهای آخر ماه شعبان، اظهار داشت: امام رضا(ع) توصیه فرمودند این دعا را در روزهای آخر ماه شعبان زیاد بخوانید: خدایا اگر در آنچه از شعبان گذشت ما را نبخشیده‌ای پس در باقیمانده این ماه ما را ببخش، مومنان باید در این روزهای آخر ماه شعبان از اطرافیان خود نیز طلب بخشش و رضایت کنند.

استاد حوزه علمیه در بیان فضیلت‌های ماه رمضان، ابراز داشت: پیامبر (ص) رمضان را ماه رحمت و برکت می‌نامیدند، همچنین در روایتی در امالی صدوق آمده است که هر کس در ماه رمضان یک آیه از قرآن را بخواند گویی یک ختم قرآن انجام داده است.

وی افزود: ماه رمضان با مهربانی آمده است، مهربانی و رحمت خداوند در این ماه شامل حال همه بندگان می‌شود چه روزه باشند و چه روزه نباشد همه مهمان خدا هستند.

حجت الاسلام اسکندری در پایان خاطرنشان کرد: در این ماه نفسها تسبیح می‌شود و خواب روزه‌دار عبادت است و هر کس در این ماه گناه نکند تمام امورش غرق و در عبادت و آمرزش خداوند است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات