۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۶۰۵۴۴۹
یادداشت؛

پیروزی مقاومت در جنگ روانی

پیروزی مقاومت در جنگ روانی
مقاومت اسلامی از وجهه سیاسی فوق‌العاده بالایی برخوردار است که نمونه آن را می‌توان در پیروزی قاطع حزب‌الله در انتخابات پارلمانی لبنان مشاهده کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا، سخنرانی پنجشنبه گذشته «سید حسن نصرالله»، دبیر کل مقاومت اسلامی لبنان حاکی از فاز جدید جنگ روانی رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله به شمار می‌رود. صهیونیست‌ها حدود سه هفته است که از زبان برخی نشریات کشور‌های مرتجع منطقه، سخنانی را مبنی بر حمله قریب‌الوقوع رژیم اشغالگر قدس به حزب‌الله مطرح می‌کنند و می‌کوشند وانمود کنند اسرائیل عن‌قریب است که به بهانه حزب‌الله، لبنان را با خاک یکسان کند. هم‌زمانی این عملیات روانی با تشدید فشار تحریم‌ها بر جمهوری اسلامی هم نکته قابل‌توجهی است که صهیونیست‌ها را به حصول نتایج امیدوار –بخوانید متوهم-کرده است.

۱. رژیم صهیونیستی از همکاری نزدیک ارتش لبنان با حزب‌الله که در طول چند ماه گذشته، تقویت‌شده به‌شدت در هراس است. اساساً یکی از برنامه‌های تل‌آویو بر انشقاق و انفکاک این دو نیروی نظامی استوار بوده و از اینکه این دو با یکدیگر به وحدت و تشریک‌مساعی برسند، همواره واهمه داشته است. در داخل لبنان نیز عناصر وابسته به گروه ۱۴ مارس از سوی آمریکا و غرب برای رو در رو قرار دادن ارتش و حزب‌الله ترغیب می‌شدند و همیشه شعار «لبنان ارتش دارد، پس به نیروی نظامی دیگری نیازی نیست» را سر می‌دادند.
 
این رویکرد به‌خصوص بعد از سال ۲۰۰۶ و زمانی که ارتش اسرائیل شکست سختی در جنگ ۳۳ روزه متحمل شد افزایش یافت. علت هم این بود که آمریکا و صهیونیست‌ها از بکارگیری تاکتیک‌های چریکی و فنون نظامی مقاومت اسلامی لبنان به‌شدت غافلگیر و شگفت‌زده شدند و دریافتند که تا حزب‌الله هست، نه به خاک و نه به منابع نفتی و گازی لبنان هیچ تعرضی نمی‌توانند داشته باشند. به‌ویژه اینکه حزب‌الله لبنان به صهیونیست‌ها در خصوص هر نوع دست‌اندازی به این منابع مورد مناقشه هشدار جدی داده بود.

از طرفی، مقاومت اسلامی به دلیل رشادت‌هایی که در نبرد با صهیونیست‌ها به خرج داده است، از وجهه سیاسی فوق‌العاده بالایی هم برخوردار شده بود که نمونه آن را می‌توان در پیروزی قاطع حزب‌الله در انتخابات پارلمانی سال گذشته لبنان مشاهده کرد؛ لذا برای اینکه حزب‌الله را به‌اصطلاح از منظر سیاسی منزوی کنند، لازم است که ابتدا بازوی نظامی این جنبش قدرتمند را قطع کنند. این اتفاقات نه‌تن‌ها رخ نداد بلکه با درایت شخص سید حسن نصرالله در ماجرای ربایش «سعد حریری»، نخست‌وزیر لبنان توسط سعودی‌ها و حمایت وی از حریری، وفاق ملی تقویت شد و ارتش به فرماندهی ژنرال «جوزف عون» در کنار شاخه نظامی حزب‌الله قرار گرفت.

پس از این نمایش همبستگی در میان دو رکن نظامی لبنان بود که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد همکاری بین نیرو‌های حزب‌الله و ارتش لبنان طی سال گذشته افزایش‌یافته و مدعی شد که در جنگ بعدی نه‌تن‌ها به زیرساخت‌های نظامی بلکه به زیرساخت‌های غیرنظامی که توسط حزب‌الله استفاده می‌شود نیز حمله خواهد کرد. در ۵ اردیبهشت سال جاری، «الیاس بوصعب» هم در مقابل رجزخوانی صهیونیست‌ها ایستاد، آن‌ها را به مقابله‌به‌مثل در برابر هر نوع هجمه‌ای تهدید کرد و گفت: «اگر اسرائیل فرودگاه ما (رفیق حریری) را بمباران کند، ما هم فرودگاه آن‌ها (بن‌گورین) را بمباران خواهیم کرد؛ چنانچه تأسیسات نفتی ما را هدف قرار دهند، ما هم به تأسیسات نفتی آن‌ها حمله می‌کنیم.» از این منظر است که سید مقاومت پنجشنبه به مردم پیام داد که «اجازه ندهید شما را مرعوب کنند و علیه شما جنگ روانی راه بیندازند. لبنان با ارتش و مقاومتش قدرتمند است. ما قدرتی حقیقی و جدی داریم.»

۲. حزب‌الله لبنان نه‌فقط در داخل به دردسری بزرگ برای آمریکا و صهیونیست‌ها تبدیل‌شده، بلکه ورود به‌موقع مقاومت اسلامی لبنان به معرکه سوریه نیز تمام پازل آن‌ها را به‌هم‌ریخته است. حزب‌الله در تمام بزنگاه‌های سوریه که دومینویی برای براندازی و سرنگونی چند کشور دیگر در منطقه در راستای طرح «خاورمیانه بزرگ» بود، جبهه عبری، عربی، غربی را به چالش کشید و نیرو‌های هم‌ردیف مقاومت، تکفیری‌های چندملیتی و اجاره‌ای را در سراسر این کشور قلع‌وقمع کردند. از باب مثال، رزمندگان حزب‌الله در جریان آزادسازی شهر حلب، نقش بسیار ممتازی ایفا کردند.
 
تروریست‌ها به پشتوانه میلیون‌ها دلار تسلیحات و تجهیزات فوق پیشرفته و حمایت لجستیکی – اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل حتی یک درصد هم فکر نمی‌کردند روزی مجبور شوند که از حلب بگریزند و همه آرزو‌ها و آمال خود را دفن کرده و جان خود را بردارند و بروند، درحالی‌که حزب‌الله و ارتش سوریه چنان ضرب شستی به آن‌ها نشان دادند که تا عمر دارند فراموش نخواهند کرد. حالا پس از آن درخشش جانانه نیرو‌های مقاومت، نوبت ادلب است تا تتمه تکفیری‌ها مستقر در آن به درک واصل شوند. ام المعارک ادلب در حال عملیاتی شدن است و نیرو‌های حزب‌الله و ارتش سوریه در حال اعزام به سرحدات این شهر هستند. علاوه بر این، ترکیه که عضوی از ناتو به شمار می‌آید، به تعهداتش در این شهر عمل نکرد و پیروزی ارتش در این شهر، به‌منزله این است که آنکارا به نیابت از اروپا، یک گام بلند به سمت مرزهایش عقب‌نشینی کرده است.

ازاین‌رو به جرأت می‌توان گفت که اگر کار ادلب همچون حلب یکسره شود – که می‌شود - خاک سوریه تقریباً از لوث وجود تروریست‌های اجاره‌ای پاک شده و هدف بعدی حزب‌الله، نیرو‌های باقیمانده ارتش تروریستی آمریکا و حرکت یگان‌های مقاومت به سمت بلندی‌های جولان خواهد بود. این در حالی است که آمریکا با اعلام حاکمیت بلندی‌های جولان اشغالی به نفع صهیونیست‌ها حماقت بزرگی مرتکب شد و به حزب‌الله برای خارج کردن این منطقه استراتژیک از دست ارتش اسرائیل، انگیزه مضاعفی بخشید. بنابراین، صهیونیست‌ها با تمام قوا می‌کوشند که با روشن کردن آتش جنگ روانی، نیروی حزب‌الله را از داخل تحلیل کرده تا به خیال خویش مجالی برای حضور قدرتمند در معرکه ادلب و جلوگیری از آغاز شمارش معکوس این نبرد بزرگ فراهم کنند.
 
۳. گفته می‌شود طرح جعلی «معامله قرن» بناست پس از ماه مبارک رمضان رونمایی شود و حزب‌الله یکی از بازیگران منطقه‌ای است که رسماً صهیونیست‌ها را نسبت به هرگونه تعدی به خاک فلسطین به این بهانه تهدید کرده است.
 
معامله قرن در حکم حیثیت نداشته آمریکایی‌هاست و موفقیت آن به تثبیت امنیت پوشالی صهیونیست‌ها و جایگاه متزلزل ترامپ در داخل منجر خواهد شد، لذا با تحرکات اخیر، در این توهم به سر می‌برند که اگر حزب‌الله از این رهگذر حتی مدت کمی هم به امورات داخلی سرگرم باشد، می‌توانند از تبعات و عوارض جانبی رونمایی از طرح شوم معامله قرن بکاهند؛ و بالاخره اینکه رژیم جعلی صهیونیستی خیال می‌کند که بهترین دفاع، حمله است، اما فراموش کرده‌اند که وقتی مقاومت اسلامی لبنان دست حریف را در تمام رویارویی‌های نظامی قطع کرده، در هماورد تبلیغاتی و روانی هم به‌طریق‌اولی پیروز میدان خواهد بود و به تعبیر سید مقاومت، چنانچه خبطی از آن‌ها سر زند «نیرو‌ها و تیپ‌های ارتش اسرائیل در مقابل دوربین تلویزیون‌های جهانی نابود خواهند شد.» /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
منبع: حمایت
ارسال نظرات