۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۶۰۵۴۷۶
اسکندری خبر داد؛

برگزاری دوره‌های آموزشی مشاوره دینی ویژه طلاب خواهر چهارمحال و بختیاری

برگزاری دوره‌های آموزشی مشاوره دینی ویژه طلاب خواهر چهارمحال و بختیاری
اسکندری گفت: همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها در سال جاری طبق آیین نامه صندوق حمایت از برنامه‌های فرهنگی با محوریت مدارس علمیه استان انجام می‌شود.
فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی این مدیریت در سال جاری خاطرنشان کرد: همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها در سال جاری طبق آیین نامه صندوق حمایت از برنامه‌های فرهنگی با محوریت مدارس علمیه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این آیین نامه دارای سرفصل‌های مختلف است، تصریح کرد: در این آیین نامه توجه ویژه‌ای به بحث مشاوره طلاب، دوره‌های آموزشی و مهارتی، کانون دانش آموختگان، برنامه‌های ورزشی، اردویی و برنامه‌های قرآنی شده است که ان شاءالله در سال جاری با همکاری مدارس علمیه استان انجام می‌شود.

اسکندری با بیان اینکه برای همه این برنامه‌ها زمان و مکان دقیق اجرا در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برای همه این برنامه‌ها در کمیسیون توسعه استان با مشورت خود مدیران مدارس بازه زمانی تعریف شده تا ان شاءالله به میزبانی مدارس ویژه طلاب برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش امور مربوط به مشاوره دینی از فردا با حضور اساتید مجرب حوزه به میزبانی برخی از مدارس علمیه استان برگزار می‌شود، گفت: حجت الاسلام آزمون و حجت الاسلام طاهرزاده، از اساتید مجرب دفتر تبلیغات استان اصفهان، در قالب دوره‌های ۴ ساعته برای هر مدرسه، کارگاه‌های ویژه مشاوره در حوزه خانواده را برای طلاب و خانواده‌های آن‌ها برگزار می‌کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دوره مربوط به مدارس علمیه لردگان و بروجن فردا صبح و عصر برگزار می‌شود، اظهار کرد: هدف ما این است که طلاب با باید‌ها و نباید‌های مشاوره دینی به طور تخصصی آشنا شوند تا بتوانند در جامعه بهتر نقش آفرین باشند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه این دوره‌ها به صورت کارگاهی است، تصریح کرد: باید به فکر تربیت طلاب متخصص با مهارت‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون باشیم که برگزاری چنین دوره‌هایی با این هدف صورت می‌گیرد.

اسکندری با بیان اینکه تجیزات ورزشی مورد نیاز مدارس نیز به زودی تهیه و در اختیار طلاب قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: توجه به ورزش باید به عنوان یک اصل دیده شود چراکه تا جسم انسان سالم نباشد، روح نیز سالم نخواهد شد./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات