۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۰۵۵۰۴
در نشست خبری؛

ویژه برنامه های حرم حضرت معصومه در ماه مبارک رمضان تشریح شد

ویژه برنامه های حرم حضرت معصومه در ماه مبارک رمضان تشریح شد
ویژه برنامه‌های حرم مطهر در ماه مبارک رمضان از سوی معاون فرهنگی حرم تشریح شد، این در حالی است که ۴۲۰ هزار روزه دار در ایام ماه مبارک میهمان سفره کریمه اهل بیت خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی احمدی امروز در نشست مطبوعاتی تشریح ویژه‌ برنامه‌های ماه مبارک رمضان که در سالن اجتماعات مجتمع پژوهشی علامه طباطبائی برگزار شد با بیان این‌که سه محفل قرآنی در هرروز از ماه مبارک رمضان به‌صورت عمومی، بانوان و نوجوانان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: محفل عظیم ترتیل خوانی عمومی قرآن کریم که اولین آیین ترتیل خوانی عمومی در جهان اسلام است با تلاوت اساتید و مرتلین ممتاز و بین‌المللی برگزار و از شبکه‌های استانی، ملی و بین‌المللی به‌تفصیل از شبکه‌های سه، نور، جهانی ولایت، رادیو معارف، رادیو قم و سایر شبکه‌ها پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی حرم مطهر با اشاره به این‌که این مراسم در شبستان حضرت امام خمینی و همه‌روزه ساعت 15 برگزار می‌شود، گفت: همه‌روزه بیان نکات تفسیری ساعت 14:45 از سوی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج ابوالقاسم به مدت 15 دقیقه انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمدی از برگزار محفل قرآنی مائده نور با عنوان ترتیل خوانی ویژه بانوان خبر داد و افزود: تلاوت یک جزء از کلام وحی توسط مرتلین خواهر همراه با تفسیر آیات منتخب از قرآن کریم و مسابقه روزانه از اهم برنامه‌های این مراسم است.

وی ادامه داد: این مراسم همه‌روزه ساعت 11 در شبستان حضرت نجمه خاتون سلام‌الله علیها برگزار خواهد شد این در حالی است که ویژه‌برنامه قرآنی و معارفی ایوان آینه که ترتیل خوانی ویژه نوجوانان به‌عنوان اولین و عظیم‌ترین آیین ترتیل خوانی قرآن کریم ویژه نوجوانان (دختر و پسر) در دو بخش متفاوت نیز در ایام ماه مبارک انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمدی از پخش این برنامه از شبکه دو، امید و شبکه استانی نور و شبکه‌های برون‌مرزی ویژه‌برنامه نوجوانان خبر داد و ابراز داشت: آغاز این ویژه‌برنامه از 15 اردیبهشت در نوبت عصر (ساعت 17:30) و در شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره بر برنامه‌های مراسم لیالی پرفضیلت قدر، گفت: ساعت عمومی مراسم از ساعت 22 تا 2:15 بامداد خواهد بود و این آیین از شبکه استانی نور و شبکه دو سیما و شبکه قرآن پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: شب 19 ماه مبارک رمضان دعای جوش کبیر بانوای حجت‌الاسلام‌ محمدپور و سخنرانی و احیا با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرباقری خواهد بود.

حجت‌الاسلام احمدی بابیان این‌که احیاء شب 21 ماه مبارک رمضان با مداحی سید مهدی میرداماد و سخنرانی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی است، عنوان داشت: شب 23 ماه مبارک رمضان حاج عباس حیدر زاده دعای جوش کبیر را قرائت و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرباقری مراسم احیا را بر عهده خواهد داشت.

معاون فرهنگی حرم مطهر با اشاره به برنامه پرسمان خانواده که با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی با حضور کارشناسان و خانواده‌ها، ابراز داشت: این برنامه شب‌های ماه مبارک رمضان ساعت 22 در شبستان حضرت امام خمینی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به همایش روزه اولی‌ها، گفت: جشن بندگی پسران و دختران نوجوان همراه با اجرای برنامه‌های قرآنی و معارفی و ضیافت افطار برای پسران هم‌زمان با 30 اردیبهشت و برای دختران هم‌زمان با اول خرداد برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمدی از طرح ضیافت افطار کریمانه در ایام ماه مبارک گفت و تصریح داشت: توزیع بیش از 300 هزار افطاری ساده میان زائران، روزه‌داران و نمازگزاران آستان مقدس در طول ماه مبارک به‌صورت افطاری ساده و ضیافت افطاری در مهمانسرای حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با توزیع 120 هزار افطاری در مهمانسرای حضرت انجام خواهد شد./837/پ202/ب1

محمد جعفری
ارسال نظرات