۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۰۵۵۱۱

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
عطرافشانی مساجد قاینات، همایش حکمت مطهر در سربیشه و ممنوعیت برگزاری ضیافت‌های افطاری از محل بودجه بیت‌المال عناوین برخی از اخبار خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، دبیر مرکز رسیدگی به امور مساجد قاینات، با بیان اینکه مساجد قاینات به مناسبت دهه تکریم و نکوداشت مساجد، غبارروبی و عطرافشانی شد، گفت: این امر با همکاری ستاد اقامه نماز شهرداری و ناحیه مقاومت بسیج و شورای اسلامی و دهیاران پایگاه مقاومت بسیج و روحانیان مستقر در روستاها و شبکه بهداشت و درمان اجرا شد.

حجت الاسلام صمدی، با بیان این که مسجد جامع به دلیل جایگاه خاص آن طی مراسمی با حضور مسئولان و نمازگزاران و قشرهای مختلف مردم به صورت نمادین غبارروبی شد، افزود: قاینات 300 باب مسجد دارد.

همایش حکمت مطهر در سربیشه

همایش حکمت مطهر به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت استاد مطهری با حضور هادیان سیاسی و مربیان عقیدتی در مسجد علی بن ابیطالب (ع) سربیشه برگزار شد. 

حجت الاسلام رضایی مدیر کل تبلیغات اسلامی در این همایش گفت: زندگی شهید مطهری بر اساس قرآن بود چرا که وقتی زندگی این شهید را مطالعه می کنیم جز این مشاهده نمی کنیم.

«چرمه» در فهرست روستاهای نمونه ثبت می‌شود

ثبت چرمه در حوزه تولید چرم و چادرشب بافی با توجه به سابقه‌ و قدمت آن، به عنوان روستای نمونه صنایع دستی از برنامه های امسال اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. رمضانی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از انجام مقدمات و مراحل مستند سازی میراث فرهنگی این روستای ییلاقی خبر داد و گفت: تولید چرم و چادر شب بافی به عنوان صنایع غالب روستای چرمه در کنار دیگر جاذبه های طبیعی و گردشگری آن است.

برگزاری ضیافت‌های افطاری از محل بودجه بیت‌المال ممنوع

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برگزاری ضیافت افطاری از محل بودجه بیت المال باید مدیریت شود و برگزاری این نوع مهمانی ‌ها و همایش‌هایی که خروجی کم و هزینه زیاد دارد در دستگاه‌های اجرایی ممنوع است.

محمدصادق معتمدیان، امروز 15 اردیبهشت، در شورای اداری استان با اشاره به نام گذاری سال 98، اظهار کرد: رونق تولید، یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه‌های اجرایی و دولت خواهد بود.

وی افزود: در روزهای ابتدایی سال ماموریتی به معاون اقتصادی استانداری به همراه دستگاه‌های مربوطه داده شد تا  نیازهایی را که در راستای تحقق شعار سال باشد اجرایی کنیم./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات