۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۰۵۵۱۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

جوانان با بهره‌گیری از تجربه چهل‌سال گذشته، آینده انقلاب را بسازند

جوانان با بهره‌گیری از تجربه چهل‌سال گذشته، آینده انقلاب را بسازند
امام جمعه بجنورد گفت: جوان امروز باید فراز و فرودهای انقلاب را حلاجی کند و بر اساس سال‌های پررنج و پر گنج و پر غیرت گذشته، آینده را ترسیم کرده و بسازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار دانشجویان شرکت‌کننده در طرح ولایت، اظهار کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب جوانان ما سه ویژگی انرژی، امید و ابتکار دارند که این سه سرمایه‌های جوانان ما هستند.

وی افزود: این سه باید هدایت شده و به آن‌ها سمت و سوی مشخص داد که اجرای این مهم درگرو بهره‌گیری از تجربه گذشتگان است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به رهنمودهای رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، اضافه کرد: جوان‌گرایی مورد تأکید رهبری به معنای پیر زدایی نیست؛ بلکه ما باید از تجربه چهل‌ساله انقلاب که گنجینه بزرگی برای کشور ما است برای آینده کشور و تمدن سازی بهره گیریم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: جوان هنگامی موفق می‌شود که خود را در بستر تجربه‌های گذشته‌ها ببیند و سکوی پرشی برای نظام اسلامی شود.

وی افزود: امام علی (ع) می‌فرماید: نگاه پیر کارکشته پیش من از چابکی جوان محبوب‌تر است؛ ازاین‌رو اگر چابکی در کنار رأی پخته قرار گیرد غوغا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: چابکی و تجربه به‌تنهایی کارساز نیست اما از کنار هم قرار گرفتن این دو کار جهادی و انقلابی صورت می‌گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: این دو همواره باید با هم باشند؛ به این معنا که از تجربه گذشته بهره گیریم تا آینده را هم با علم و هم با تجربه بسازیم.

وی افزود: یکی از دوگانه‌هایی که در بیانیه گام دوم انقلاب وجود دارد این است که از تجربه گذشته پلی برای آینده بسازیم؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود جوان ما گذشته انقلاب را دیده و تحلیل و بررسی کرده، فراز و فرودهای انقلاب را حلاجی کند و بر اساس سال‌های پررنج و پر گنج و پر غیرت گذشته، آینده را ترسیم کرده و بسازد.

هادی رحیمی
ارسال نظرات