۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۰۵۵۱۶
هم‌زمان با ماه مبارک رمضان؛

جلسات آموزش عمومي تجويد، صوت و لحن قرآن كريم برگزار می‌شود

جلسات آموزش عمومي تجويد، صوت و لحن قرآن كريم برگزار می‌شود
مسؤول فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با ماه مبارک رمضان جلسات آموزش عمومي تجويد، صوت و لحن قرآن كريم همه‌روزه بعد از نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، مسؤول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، با اشاره به برگزاری جلسات آموزش عمومي تجويد، صوت و لحن قرآن كريم، اظهار داشت: این جلسات همه‌روزه بعد از نماز جماعت ظهر و عصر برگزار می‌شود.

وی افزود: جلسات آموزش عمومي تجويد، صوت و لحن قرآن كريم با حضور حجت‌الاسلام محمدی قاری برتر کشوری و در محل نمازخانه مديريت حوزه علميه خراسان شمالي برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رحمانی اضافه کرد: شرکت در این جلسات هیچ محدودیتی ندارد و برای عموم آزاد است تا مردم بتوانند از ظرفیت این ایام بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم برگزاری این جلسات نشر و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی و انس هر چه بیشتر قشرهای مختلف جامعه اسلامی با قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام رحمانی تصریح کرد: ماه رمضان بهار قرآن است و تلاوت قرآن یکی از بهترین اعمال در شب‌ها و روزهای ماه مبارک رمضان است و ثواب بسیاری به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت تلاوت قرآن و انس با این کتاب معنوی در تمام اوقات ثواب دارد ولی چون قرآن در ماه مبارک رمضان بر پیامبر گرامی اسلام نازل‌شده است تلاوت قرآن در این ایام از اجر و ثواب ویژه‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) در مورد ثواب تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمود: «هرکس که در این ماه یک آیه از قرآن تلاوت کند، ثواب کسی را دارد که در ماه‌های دیگر قرآن را ختم کرده باشد»./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات