۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۶۰۵۵۱۸
به همت اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه؛

نشست تخصصی رسانه و بحران جمعیت برگزار شد

نشست تخصصی رسانه و بحران جمعیت برگزار شد
نشست تخصصی رسانه و بحران جمعیت به همت اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسین ظریفیان در نشست تخصصی رسانه و بحران جمعیت که پانزدهم اردیبهشت در سالن همایش های اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه برگزار شد، با بیان این که دغدغه افزایش جمعیت به تدریج در جامعه در حال جدی شدن است، گفت: دغدغه مند کردن جامعه نسبت به رشد جمعیت با توجه شرایط امروزی به شتاب بیشتری نیاز دارد.

مدیر کل اداره پژوهش های اسلامی رسانه ادامه داد: در روایات اسلامی در زمینه شمار جمعیت مسلمانان تأکیدات فراوانی مشاهده می شود به گونه ای که پیامبراکرم(ص) کم بودن مسلمانان را موجب مباحات می داند که به واسطه سیاست هایی که ریشه در دوره طاغوت دارد و در دوره ای پس از جنگ نیز در دستور کار قرار گرفت، امروزه کشور با مخاطرات جدی مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: ورود رهبر معظم انقلاب به بحث جمعیت و تغییر رفتار حاکمیت در این زمینه، از حوزه های مهم نظام که باید در زمینه افزایش جمعیت تلاش کند، رسانه ملی است که فرهنگ ساز است و ظرفیت جدی را به میدان می آورد؛ برنامه سازی در زمینه افزایش جمعیت از موضوعاتی است که باید در مأموریت های اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه دنبال می شد که با زمان شناسی همکاران از سال 97 بر این موضوع تمرکز کردند.

ظریفیان با تصریح بر این که تا زمانی به مفاهمه قابل انتظاری در زمینه جمعیت دست پیدا نکنیم حرکت ما تأثیری نخواهد داشت، گفت: برگزاری نشست هایی با صاحب نظران و کارشناسان جمعیت امری اجتناب ناپذیر است که نشست تخصصیر رسانه و بحران جمعیت، نخستین نشست در زمینه جمعیت است و امیدواریم در بخش های مختلف بتوانیم چنین موضوعاتی را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: در نشست تخصصی رسانه و بحران جمعیت تلاش می شود تمام مسائل از سوی کارشناسان و صاحب نظران حاضر در جلسه بدون پروا در چارچوب های متعارف مباحث علمی، بیان شوند تا گره ها در زمینه جمعیت واکاوی شوند زیرا تلاش می شود که نگاه نمایشی به این نشست نداشته باشیم.

مدیر کل اداره پژوهش های اسلامی رسانه با بیان این که امروزه در جامعه مشکلات معیشتی، از موانع فرزند آوری معرفی می شود، اظهار کرد: مهم ترین سؤالی که در زمینه فرزند آوری مطرح می شود این است که اگر مسؤولان، مردم را به افزایش جمعیت دعوت می کنند، با توجه به مشکلات اقتصادی، چه راهکاراهایی را مطرح می کنند؟ بنابراین باید در زمینه سؤالات مردم برنامه مناسب ساخته و به آنها پاسخ داده شود که اگر به این سؤالات پسخ داده نشود، فعالیت های اثر مناسبی نخواهند داشت./1324/پ202/س

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 0
 
مصطفی رستمی
ارسال نظرات