۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۰۵۵۲۵
مسؤول پذیرش حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

شرکت ۱۲ هزار متقاضی در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه استان

شرکت ۱۲ هزار متقاضی در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه استان
مسؤول پذیرش حوزه‌های علمیه خراسان شمالی از شرکت ۱۲ هزار متقاضی ورود به حوزه‌های علمیه استان در آزمون ورودی خبر داد.

حجت‌الاسلام امید سعادتی، مسؤول پذیرش حوزه‌ علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به شرکت 12 هزار متقاضی در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه استان، اظهار داشت: حضور این تعداد متقاضی نشان‌دهنده افزایش استقبال و تمایل جوانان برای ورود به حوزه‌های علمیه است.

وی افزود: از مجموع این 12 هزار متقاضی تعداد 500 متقاضی خواهر و برادر بعد از موفقیت در آزمون و گذراندن مراحل دیگر ازجمله گذراندن دوره تثبیتی جذب مدارس علمیه استان می‌شوند.

حجت‌الاسلام سعادتی اضافه کرد: متقاضیانی که مراحل گوناگون پذیرش و جذب را با موفقیت گذرانده‌اند در 16 مدرسه علمیه استان شامل 10 مدرسه علمیه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران جذب و مشغول تحصیل علوم دینی می‌شوند.

وی ادامه داد: نتیجه آزمون در 11 خردادماه سال جاری اعلام می‌شود و کسانی که بتوانند در این آزمون کتبی نمره لازم را کسب کنند برای مصاحبه دعوت می‌شوند.

حجت‌الاسلام سعادتی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه برای ورود به حوزه‌های علمیه این است که افرادی که توانایی لازم رادارند جذب این مدارس شوند.

وی افزود: البته بعد از قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه متقاضیان یک دوره ویژه‌ای را تحت عنوان دوره تثبیتی به مدت 40 روز می‌گذرانند تا با فضای حوزه و برنامه‌های آن آشنا شده و از سوی دیگر شناخت مسؤولان از متقاضیان هم بیشتر شود.

مسؤول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اگر متقاضیان دوره تثبیتی را با موفقیت پشت سر بگذارند و نمره لازم را کسب کنند از 25 شهریورماه می‌توانند در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل شوند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات