۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۰۵۵۳۲
یادداشت طلبگی؛

ماه "ماه شدن"

ماه
مغلوبِ زمانيم اگر با خدا نباشيم. به زمان هميشه توجه كن! ماه جدید آمد؛ ماه نازکشیدن و نازکردن‎ها آمد. ماه قوی ایمان شدن آمد، ماه پاک‎تر شدن.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، برخی اوقات اتفاق می‌افتد که يک مشت مقدمه قتل باشد، یا یک نگاه مقدمه زنا؛ یا اتفاق می‌افتد که یک حسد نتيجه‌اش می‌شود شيطان رجيم و همین خطاهای در ظاهرکوچک، مقدمه است برای خطاهای بزرگ.

ماه جدید آمد؛ ماه نازکشیدن و نازکردن‎ها آمد. ماه ماه شدن، ماه قوی‌ایمان شدن آمد، ماه پاک‎تر شدن، ماه پاداش زیاد دادن به کم‎کاری و کوتاهی‎ها و ماه صدا زدن‌ها و پشت نکردن به خوبی‎ها آمد؛  پس مراقب باشیم از بهره‎مند‌ترین‌ها در این ماه رمضان شویم.

سنگین است این بخش دعای افتتاح آنجا که می‌‌گوید: وَ أَسْأَلُكَ مُسْتَأْنِساً لَا خَائِفاً وَ لَا وَجِلًا مُدِلًّا عَلَيْك؛ یعنی ناز فروختن و خواستن با انس و عشق ما، ای خدا به‌‌خاطر ترس از تو نیست؛ به‌دلیل ناز خریدن و آغوش همیشه باز تو است؛ اما "يا رَبِّ انَّكَ تَدْعُونِى فَأُوَلِّى عَنْك‏" خدایا ! تو صدا می‌‌زنی و دعوتمان می‌‌کنی و این ما هستیم که پشت می‌‌‌کنیم و جوابت را نمی‌‌دهیم و قیافه می‌‌گیریم!گویی بهتر از تو خدایی دیگر سراغ داریم!

مغلوبِ زمانيم اگر با خدا نباشيم. به زمان هميشه توجه كن! هر لحظه از زمان، خود یک پيامبر است. هيچ به صدای ساعت گوش داده‌ای؟ صدای آن شبيه تیک‌تاک است. نه! اين تیک‌تاک نيست. صدای واقعی ساعت اين است: «با او باش. با او باش؛ زيرا او با توست.»

هر ثانيه با خدا بودن یک موفقيت عظيم است‌. هر دقيقه برای او گام برداشتن‌، فتح یک قلّه‌‌‌‌‌‌ی بلند است و هر ساعت را با او سپری كردن، نهايت سعادت. خوشا به‌‌حال تو اگر ميليون‌‌ها ثانيه و دقيقه و ساعت عمر خودت را بيهوده سپری نكرده باشی.

انسان‌‌ها در مزرعه‌‌ی دنيا  يا شبيه به زارع‌اند يا مترسک يا كِرم؛ آنها كه شبيه به زارع هستند، توقع دارند چندين برابر آن‌‌چه را می‌‌كارند، در آينده‌‌ی نه‌‌چندان دور برداشت كنند؛ آنها كه شبيه مترسک هستند، حالت ظاهری و لباسی را كه ديگران برايشان می‌‌‌پسندند، می‌‌پذيرند و به ديده شدن قناعت می‌‌كنند و آنها كه شبيه به كِرم هستند، اين كره‌‌ی خاكی را بسان يک سيب می‌‌بینند و تا لحظه‌‌ی آخر جز به كرم‌وار زيستن به چيز ديگری نمی‌‌انديشند.

قوی‌ایمان کسی است که در راهش زیرک و در انتخاب همراهش محتاط و در جنگ با نفس و شیطان دلیر و در خلوت و فتنه حافظ حریم و بصیر و در سخن پیش‌اندیش و خوابش کم و خوراکش به اندازه و فکرش زیاد و در خوبی‌ها سهیم و در فرصت‌ها عامل و در داشتن‌ها شاکر و در نداشتن‌ها صابر و در امکانات بهره‌بردار و خلاصه اینکه در فروع محکم و در اصول محکم‌تر باشد./918/ی704/س

محمد ادریسی

ارسال نظرات