۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۶۰۵۵۴۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

۳۵ مبلغ و روحانی در طرح ضیافت الهی فعالیت می‌کنند

۳۵ مبلغ و روحانی در طرح ضیافت الهی فعالیت می‌کنند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از فعالیت ۳۵ مبلغ و روحانی هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در طرح ضیافت الهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشست خبری به مناسبت ماه مبارک رمضان در جمع اصحاب رسانه خراسان شمالی، اظهار داشت: برنامه‌های ماه مبارک رمضان با عنوان طرح ضیافت الهی در 35 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

وی افزود: طرح ضیافت الهی از 16 اردیبهشت‌ماه سال جاری هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان شروع می‌شود و در این طرح از ظرفیت 35 مبلغ و روحانی استفاده می‌شود که شامل 19 روحانی از استان قم و 16 طلبه بومی هستند.

حجت‌الاسلام آسوده اضافه کرد: همچنین در ایام ماه مبارک رمضان در ۱۵ بقعه متبرکه خیمه‌های معرفت دایر می‌شود و در 20 امام‌زاده استان هم‌سفره‌های افطاری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: افزون بر برپایی سفره‌های افطاری و خیمه‌های معرفت، محافل انس با قرآن کریم در 23 امامزاده خراسان شمالی با حضور پنج قاری استانی، 15 قاری شهرستانی و سه قاری بین‌المللی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به برگزاری مراسم ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن کریم در 13 بقعه متبرکه استان، تصریح کرد: مراسم محوری ترتیل خوانی قرآن کریم از روز نخست ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه در آستان امامزاده سید عباس (ع) بجنورد برگزارشده و به‌صورت مستقیم از سیمای خراسان شمالی پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در شب‌های قدر ویژه‌برنامه شب‌های قدر در 32 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود که هم‌زمان با رحلت امام خمینی (ره) است.

حجت‌الاسلام آسوده در ادامه با اشاره به راه‌اندازی مرکز افق در امام‌زاده‌های استان، افزود: امسال هم‌زمان با ماه مبارک رمضان این مرکز در دو امامزاده سید عباس (ع) بجنورد و حمزه رضای شیروان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه مرکز افق در سه محور فرهنگی، اجتماعی و قرآنی به فعالیت می‌پردازد می‌توانیم در این مراکز از ظرفیت مردم در رشته‌های تخصصی آن‌ها استفاده کنیم. /9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات