۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۶۰۵۵۶۹
مدیر حوزه علمیه کاشان:

شهید مطهری برای دفاع از عقیده و ایمان به شهادت رسید

شهید مطهری برای دفاع از عقیده و ایمان به شهادت رسید
حجت الاسلام فرجی با اشاره به اینکه شهید مطهری برای دفاع از عقیده و ایمان به شهادت رسید، گفت: موقعیت‌شناسی شهید مطهری برای دفاع از اسلام یکی از ویژگی‌های این شهید است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی شامگاه امروز در جمع معلمان بسیجی کاشان در سال شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج کاشان با تبریک هفته بسیج گفت: امروز خانواده و جامعه برای رسیدن به عزت و سعادت تشنه تفکرات استاد شهید مرتضی مطهری است.

وی با تأکید براینکه تفکرات شهید مطهری باید مبنای آموزش در آموزش و پرورش قرار داشته باشد، افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، تفکرات شهید مطهری زیربنای تفکرات انقلاب اسلامی است و این تفکراست که می‌تواند حرکت انقلاب اسلامی را تضمین کند.

به گفته وی تفکر شهید مطهری باید در سیستم تعلیم و تربیت و آموزش عالی جاری و ساری باشد تا با گسترش اندیشه‌های شهید مطهری نگاه عالمانه به مسائل در جامعه رواج داشته باشد.

حجت الاسلام فرجی بر استفاده از یافته‌های تربیتی شهید مطهری از قرآن توسط نهاد‌های پرورشی تأکید کرد و اظهار داشت: توجه همزمان به فلسفه آموزش و پرورش و روش تربیتی قرآن برای نهاد‌های آموزشی وپرورشی بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه یکی از مهمترین دلایل نامگذاری سالروز شهادت شهید مطهری به عنوان روز معلم را نوع نگاه و فهم ویژه شهید مطهری در موضوع مهم تربیت دانست و گفت: جامع‌نگری و نگرش چند وجهی از جمله ویژگی شهید مطهری در موضوع تربیتی است.

مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به اینکه شهید مطهری برای دفاع از عقیده و ایمان به شهادت رسید، ابراز کرد: موقعیت‌شناسی شهید مطهری برای دفاع از اسلام یکی از ویژگی‌های این شهید است.

حجت الاسلام فرجی با اشاره به اینکه کتاب اصول فلسفه و رئالیسم شهید مطهری در دوره‌ای نوشته شد که منافقین تفکر التقاطی داشتند، گفت: شهید مطهری همه عمر خود را برای معرفی دین صرف کرد و حدود ۷۸ جلد کتاب از خود بر جای گذاشت که مطالعه هر یک از این آثار ارزشمند می‌تواند در افزایش معرفت دینی ما نقش داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه کاشان در ادامه بر تبیین تفکر شهید مطهری بین طلاب حوزه‌های علمیه تأکید کرد و افزود: حوزه‌های علمیه با بهره مندی از تفکرات شهید مطهری با تفکر انحرافی مقابله کنند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات