۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۶۰۵۵۷۱
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

سطح کیفی تدریس علوم دینی در مدارس علمیه رشد داشته است

سطح کیفی تدریس علوم دینی در مدارس علمیه رشد داشته است
مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی سطح کیفی تدریس علوم دینی توسط اساتید در مدارس عملیه رشد چشمگیری داشته و دروس به صورت تخصصی ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جمع مبلغان شرق اصفهان در حسینیه امام زاده محسن ابن الحسن چهارمیان دهستان بخش براآن شمالی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روحانیون خوب، فعان و متدین در مناطق شرق اصفهان تربیت شده اند که این موضوع، یکی از تحولات حوزه به شمار می آید.

وی افزود: در زمان پهلوی اول، کل طلاب حوزه 700 نفر بودند و در سایر شهرها روحانیون کمی وجود داشتند اما در حال حاضر در شهرهای کوچک و بزرگ طلاب علوم دینی به تبلیغ مکتب شیعه می پردازند، امروز 14 هزار نفر طلبه خارجی در مدارس علمیه در شهرهای اصفهان، قم و مشهد در حال تحصیل هستند و پس از مدتی به مناطق خود باز می گردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به حمایت های دفتر مقام معظم رهبری از طلاب خارجی گفت: بیش از 200 مدرسه پس از انقلاب اسلامی در کشورهای مختلف همچون هندوستان، پاکستان، لبنان، سوریه و غیره تأسیس شده است و زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت دارند و زمیه پیشرفت مکتب اهل بیت(علیهم السلام) فراهم شده است و در این کشورها هزاران نفر به شیعه گرویده اند.

وی بیان کرد: امروز سطح کیفی تدریس دروس در مدارس علمیه سطح کشور افزایش یافته است چراکه تدریس اساتید بررسی می شود و تلاش شده از روش های مؤثر و کارآمد استفاده شود، همچنین دروس به صورت تخصصی ارائه می شود و اساتید در حال تحقیق و پژوهش هستند. 

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به برخی از اقدامات حوزه علیمه اصفهان گفت: مدرسه ای در فریدون شهر تأسیس شده است که حدود 100 نفر از منطقه پشت کوه در این مدرسه در حال تحصیل هستند و امیدوار هستیم با گسترش مدارس علمیه در همه شهرستان ها، زمینه تربیت طلاب علوم دینی فراهم شود.

وی با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایرانی عنوان کرد: باید انسان ها را رشد داد تا قضاوت های صحیحی داشته باشند نه اینکه جاهلانه همه خوبی ها را نادیده بگیرند و تنها معایب را بنگرند، باید پیشرفت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیان شود و برای برطرف شدن مشکلات گام های مؤثری برداشت./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات