۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۰۵۵۷۲
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

چهره فرهنگی و مذهبی اصفهان نباید با برخی از هنجارشکنی ها مخدوش شود

چهره فرهنگی و مذهبی اصفهان نباید با برخی از هنجارشکنی ها مخدوش شود
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: برخی قصد دارند هنجارشکنی کرده و علیه انقلاب اسلامی کار کنند و مسؤولان نباید اجازه دهند که چهره فرهنگی و مذهبی شهر اصفهان مخدوش شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به لزوم نظارت بر فعالیت باغ تالارها در حاشیه شهر اصفهان اظهار داشت: برخی قصد دارند هنجار شکنی کرده و علیه انقلاب اسلامی کار کنند و مسئولان نباید اجازه دهند که چهره فرهنگی و مذهبی شهر اصفهان با برخی از هنجارشکنی ها مخدوش شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه همه مشکلات فرهنگی با اقدامات فرهنگی و نصیحت برطرف نمی شود، افزود: مردم اصفهان در سیل های اخیر نقش خوبی را ایفا کردند و به هم نوعان خود در سراسر کشور یاری رساندند، بنابراین باید دقت داشت که با برخی از اقدامات هنجار شکنانه چهره شهر به هم نخورد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه برخی از مسائل ضد فرهنگی که در شهر مشاهده می شود، خیانت به خون شهدا است، گفت: دادستان اصفهان دستورات خوبی درباره دوچرخه سواری بانوان، حجاب، سگ گردانی و باغ تالارها صادر کردند و اقدامات خوبی در زمینه ساماندهی این موضوعات انجام شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان باید اجرای موسیقی زنده را از برخی مکان ها حذف کند، یادآور شد: ما موظف نیستیم که یک کار بد انجام بدهیم که دیگران کار بدتر نکنند، قرار نیست ما بهشت و جهنم درست کنیم و جلوی افراد را بگیریم که گناه نکنند بلکه ما وظیفه داریم که در جامعه اسلامی ظواهر اسلامی رعایت شود و ارزش ها حفظ شود. 

استاندار اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: به گونه ای رفتار نشود که فعالیت هایی که در باغ تالارها ظهور دارد، به صورت زیرزمینی انجام شود، هر چند لازم است ارشاد و برخورد انجام شود اما نباید مسئله و مشکل اجتماعی به تهدید اجتماعی تبدیل شود.

عباس رضایی با بیان اینکه بنده معتقد هستم برخورد با باغ تالارهایی که اختلاط زن و مرد دارند، امری لازم و ضروری است، عنوان کرد: هر بانویی که در مکان های عمومی دوچرخه سواری می کند، با نظام دشمنی ندارد بلکه باید زمینه ای برای آنان فراهم شود تا بتوانند در پیست مخصوص و در جاهای مختلف شهر دوچرخه سواری کنند تا در آینده شاهد برخی از هنجار شکنی ها نباشیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان نیز با اشاره به اقدامات پلیس برای کنترل و ساماندهی باغ تالارهای حاشیه شهر اصفهان گفت: طرحی در این رابطه اجرا شد که با دستور دادستانی با همکاری ستاد احیاء 47 باب باغاتی که ناهنجاری هایی از جمله ارائه قلیان، اختلاط دختر و پسر و موسیقی زنده داشتند، پلمپ شد، همچنین با دستور ویژه دادستانی مراحل پلمپ برخی از این باغ تالارها به صورت فوری و در محل، انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان هم با بیان اینکه موضوعات کشف حجاب، سگ گردانی، موسیقی در شهر در جلسات اخیر پیگیری شده است، اظهار داشت: ادارات دولتی باید مکلف شوند که شئونات اسلامی در آن رعایت شود، همچنین بر اساس قانون مؤسسات پزشکی موظف به رعایت شئونات اسلامی هستند.

علی اصفهانی گفت: قانون به صراحت گفته است که خودرو حریم خصوصی نیست و باید حجاب در آن رعایت شود و کشف حجاب، جرم است.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) با بیان اینکه به اندازه کافی قانون وجود دارد و در چگونگی و شیوه اجرا مشکلاتی وجود دارد، اظهار داشت: قبلاً کمیسیون نظارت بر مفاسد فعال بود و مصوبات را پیگیری می کرد اما در ستاد امر به معروف در این موضوع پیگیری کمتری وجود دارد، بنابراین باید متولی رسیدگی به کم کاری دستگاه ها مشخص شود./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات