۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۰۵۵۷۷
کارشناس دینی و سیاسی:

رجوع به تفکرات شهید مطهری نیاز امروز و فردای جهان اسلام است

رجوع به تفکرات شهید مطهری نیاز امروز و فردای جهان اسلام است
استاد حوزه و دانشگاه گفت: آسیب دانی و آسیب شناسی، زمان شناسی و جریان شناسی سه ویژگی بارز شخصیت آیت الله شهید مرتضی مطهری بود که نیاز امروز و فردای جهان اسلام است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام محمدرضا رائیجی شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی که به میزبانی حسینیه شهدای گمنام سپاه ناحیه دامغان برگزار شد به تشریح اندیشه‌های والای استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری پرداخت و اظهار داشت: اندیشه متعالی شهید مطهری برگرفته از تفکر اسلام ناب محمدی است، این شخصیت دینی و علمی در یک دوره حساس از تاریخ کشورمان به عنوان پل واسط روشنفکری اسلامی بین دانشگاه و حوزه، منشأ خدمات و اثرات ماندگار فراوانی شد.

این کارشناس دینی و سیاسی با بیان اینکه شهید مطهری (ره) اندیشمندی حوزوی و روشنفکری دانشگاهی بود که توانست با تلاش خود فاصله این دونهاد علمی را در جامعه اسلامی کمتر و کمتر کند تا جایی که به یک اسوه در همه ابعاد بدل شد، خاطر نشان کرد: آیت الله مرتضی مطهری ویژگی‌های بارزی داشتند که امروز بیش از هر زمان دیگری در جامعه بدان نیاز داریم، مهمترین این خصوصیت ها، آسیب دانی و آسیب شناسی، زمان شناسی و جریان شناسی این اندیشمند انقلابی است.

وی در تبیین آسیب دانی و آسیب شناسی به عنوان یکی از ویژگی‌های بارز شهید مطهری (ره) گفت: علامه مرتضی مطهری با شناسایی دقیق و عمیق، تبیین زوایای مختلف و موضع گیری‌های قاطع و صریح در برابر آسیب‌هایی که دین، اعتقادات شیعی و جامعه اسلامی با آن‌ها مواجه بود در سخنان و تألیفات ارزشمند و متعدد به خوبی به افشاگری و مقابله با این آسیب‌ها با تکیه بر آگاهی بخش به جامعه پرداخت.

حجت الاسلام رائیجی با اشاره به اینکه زمان شناسی و زندگی در زمان حال با بینش عمیق نسبت به گذشته و آینده نگری دین محور، دیگر خصوصیت شخصیت متفکر شهید آیت الله مطهری است، اضافه کرد: ایشان با آشنایی کامل نسبت به احوالات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی زمان و مردم عصر خویش در عرصه‌ها و موضوعات مختلف اقدام به روشنگری و عمق بخشی به باورد‌های صحیح دینی و اجتماعی و مقابله با تحجر، انحراف، خرافات، مادی گرایی، فساد و ... نمود.

هادی سیاسی سپاه استان سمنان با برشمردن، جریان شناسی به عنوان یکی دیگر از شاخصه‌های شخصیت این اندیشمند جهان تشیع، شناخت و معرفی جریان‌های سیاسی، اعتقادی و اجتماعی به صورت صریح و روشن از سوی شهید مطهری را از لازمه‌های شرایط امروز عنوان و خاطر نشان کرد: این سه ویژگی سبب شده که قلم و بیان این متفکر شهید آنچنان تراوشی داشته باشد که چشم بسیاری از متفکران جهان اسلام را به خود خیره کند./۹۷۷/پ310/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات