۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۰۵۵۸۰
حجت الاسلام حیدری کاشانی:

داعش حاصل جدایی قرآن کریم از عترت است

داعش حاصل جدایی قرآن کریم از عترت است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه داعش حاصل جدایی قرآن کریم از عترت است، گفت: رمضان ماه ولایتمداری و ابلیس شناسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حیدری کاشانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در جلسه معرفتی که به مناسبت وداع با ماه شعبان در هیات رزمندگان غرب تهران برگزار شد، گفت: شیطان از روزی که از عرش الهی رانده شد قسم یاد کرد تا در مسیر انسان به کمین بنشیند و از چهار جهت بر قلب او هجوم بیاورد تا انسان را از حریم شاکر بودن خارج و او را وارد حریم کفران کند.

وی افزود: شیطان شناسی و شیطان ستیزی مهمترین وظیفه انسان است تا در برابر حملات ابلیس که اصلی ترین دشمن انسان به شمار می رود در امان باشد.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به اینکه انسان در پرتوی سوره اعراف می تواند نسبت به ابلیس و دشمنی او شناخت پیدا کند، عنوان کرد: انسان با عمل کردن به آیات این سوره می تواند در برابر هجوم ابلیس مقاوم باشد و متحمل زیان و خسران نشود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه شیطان در ماه رمضان در زنجیر است، اظهار داشت: رمضان ماه توبه و ماه شناخت ابلیس است، انسان در این ماه باید خود را به ولایت پذیری و شیطان ستیزی تجهیز کند.

وی با اشاره به اینکه انسان با تبعیت از شیطان نمی تواند حقیقت ماه مبارک رمضان را درک کند، گفت: انسان با اطاعت از ابلیس همانند شیطان در زمره متکبران عالم قرار می گیرد چرا که ابلیس نیز به سبب تکبر و عدم اطاعت از خداوند از عرش الهی رانده شد.

حجت الاسلام حیدری کاشانی در ادامه بیان داشت: مهمترین دلیل رانده شدن ابلیس این بود که او همانند شیطان صفتان امروز ولایت خلیفه الهی را قبول نداشت و امروز ما می بینیم که همه دشمنان و شیطان صفتان بسیج شدند تا صفت ولایت پذیری را از انسان ولایی بازستانند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که شعار سر دادند و گفتند قرآن برای ما کافی است و عترت را کنار گذاشتند در اصل از شیطان تبعیت کردند. خداوند در قرآن کریم می فرماید این کتاب برای برخی انسان ها جز خسران و زیان نیست؛ مراد از این سخن آن است که بازگشایی رموز اسرار قرآن با امام معصوم است و کسانی که عترت را کنار گذاشتند نمی توانند از اسرار آن آگاهی یابند از این رو آن گونه که دوست دارند قرآن را تفسیر کرده و داعش را بوجود می آورند.

وی افزود: امروز در سرزمین های اشغالی دانشگاه‌هایی با رشته های شیعه شناسی وجود دارد و افرادی در این رشته دکتری شیعه شناسی دریافت می کنند چگونه است که دشمنان در دشمنی خود سالها به تدریس و مطالعه کتب علیه شیعیان اقدام می کنند اما در دانشگاه های ما حتی یک رشته ابلیس شناسی که دشمن اصلی انسان است تدریس نمی شود.

حجت الاسلام حیدری کاشانی در پایان خاطرنشان کرد: شیطان ولایت مداری انسان را در هنگام انجام گناه سرقت می کند و به روایتی انسان زمانی که گناه انجام می دهد شیعه و مومن نیست./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات