۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۰۵۶۰۹
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

ماه رمضان آغازی برای رشد اخلاقی و معنوی جامعه است

ماه رمضان آغازی برای رشد اخلاقی و معنوی جامعه است
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، ماه مبارک رمضان را آغازی دوباره برای حرکت جامعه اسلامی در مسیر رشد اخلاقی و معنوی دانست.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، این ماه را یک فرصت طلایی برای تقرب به درگاه خداوند متعال و بهره مندی از رحمت واسعه الهی دانست و گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی الهی برای بندگان به منظور بازگشت به سوی خداوند متعال است.
 
وی از ماه مبارک رمضان به عنوان یکی از بهترین و باعظمت‌ترین ماه‌های سال نزد خداوند متعال یاد کرد و افزود: این ماه فرصتی برای رها شدن از آلودگی‌ها و شروعی دوباره برای انسان است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شیطان در ماه رمضان به رنجیر کشیده می‌شود و در‌های بهشت به روزی بندگان صالح خداوند گشوده خواهد شد، بیان داشت: این همه عظمت و بزرگی ماه مبارک رمضان به دلیل نزول کلام الله در این ماه با فضیلت الهی است.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که خودسازی، توبه و استغفار، کسب معنویت، دستگیری از محرومان و همچنین تقویت ارزش‌های الهی از جمله مهم‌ترین وظایف انسان مؤمن در ماه مبارک رمضان است، خاطرنشان کرد: کسب معنویت عمیق در ماه مبارک رمضان می‌تواند ما در طول سال از هر گونه کژی و انحراف مصون نگاه دارد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که روزه داری موجب تقویت اراده انسان در برابر مشکلات، بحران‌ها و همچنین انحراف‌ها خواهد شد، تصریح کرد: همه ما باید از چشمه‌های جوشان رحمت و مغفرت الهی در ماه مبارک رمضان به منظور غباروبی درون و همچنین کسب توشه معنویت بهره گیریم.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که ماه مبارک رمضان می‌تواند فرصت مناسبی برای خودسازی و اصلاح اخلاق فردی و اجتماعی جامعه باشد، تصریح کرد: معنویت حاصل از ماه مبارک رمضان یک ظرفیت ارزشمندی برای رفع مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی موجود در جامعه است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، تعمیق باور‌های دینی در ماه مبارک رمضان یک اصل مهم و حیاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: انس با قرآن، مناجات و دعا بهترین وسیله برای رشد معنوی در انسان است.
 
وی در ادامه سخنان خود از وجود برخی بداخلاقی‌های اجتماعی و سیاسی در جامعه اسلامی اشاره کرد و آن را مغایر با ارزش‌های دینی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان آغازی دوباره برای حرکت جامعه اسلامی در مسیر رشد اخلاقی و معنوی است.
 
حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود از مساجد به عنوان محور فعالیت‌های دینی و فرهنگی در جامعه اسلامی یاد کرد و با بیان این که متأسفانه برخی مساجد از جاذبه‌های لازم برای جذب جوانان محروم هستند، تصریح کرد: باید این جاذبه‌های معنوی و فرهنگی با حضور مستمر و پررنگ‌تر روحانیت در مساجد ایجاد شود./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات