۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۰۵۶۱۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

گرامیداشت ایام‌الله انقلاب مانع از گسست نسل‌ها در کشور می‌شود

گرامیداشت ایام‌الله انقلاب مانع از گسست نسل‌ها در کشور می‌شود
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: دشمن می‌خواهد بین نسل‌های انقلاب فاصله ایجاد کند؛ اما گرامیداشت ایام‌الله مانع از گسست نسل‌ها شده و آن‌ها را به هم پیوند می‌زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد خراسان شمالی، اظهار کرد: ما در انقلاب اسلامی ایام‌الله مختلفی داریم که باید به نیکی گرامی داشته شود.

وی با بیان اینکه انقلاب به آموخت روزهای الهی را بزرگ بشماریم، خاطرنشان کرد: تذکر و بزرگداشت ایام‌الله جنبه‌های اجتماعی، تربیتی، سیاسی و ... دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: یک پیام و اثر بزرگداشت ایام‌الله این است که به‌وسیله گرامیداشت این ایام نسل جدید خود را به نسل گذشته پیوند می‌زنیم؛ چون دشمن می‌خواهد بین نسل‌های انقلاب فاصله و گسست ایجاد کند؛ اما گرامیداشت ایام‌الله مانع از گسست نسل‌ها شده و آن‌ها را به هم پیوند می‌زند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مفهوم تربیتی و سیاسی گرامیداشت ایام‌الله این است که روزهایی که مردم در آن به یاری خدا کاری کارستان کرده و نقطه عطفی در تاریخ ایجاد کرده‌اند را از یاد نبریم.

وی افزود: روز پانزدهم خرداد سال 42 روزی است که مردم پیشوای ورامین کفن پوشیده و به زندانی کردن امام راحل معترض شدند، در این روز برای نخستین بار در ایران مردم کفن پوشان به خیابان آمده و شهید دادند و امام و مرجع تقلید خود را از زندان بیرون آوردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در چنین روزی مردم احساس تکلیف کرده و به شاه و اربابان او گوش نداده و به میدان آمدند، اضافه کرد: درواقع قیام پانزدهم خرداد سال 42 جرقه نخست انقلاب را زد.

وی افزود: چهاردهم خرداد و روز رحلت امام هم روزی تاریخی بود، در این روز سیل جمعیت به سمت مصلای فعلی حرکت می‌کردند، این سیل جمعیت میلیونی نشان می‌داد که مردم ما امام خود را هم خوش استقبال کرده و هم خوش بدرقه کردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: هم در چهاردهم خرداد و هم پانزدهم خرداد بلوغ مردم ایران به منصه ظهور رسید؛ به همین دلیل این‌ها روزهایی است که نباید فراموش شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات