۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۰۵۶۱۷
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

خودسازی نخستین گام معلم در راستای دگرسازی است

خودسازی نخستین گام معلم در راستای دگرسازی است
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه اینکه معلمی و گام برداشتن در راستای تربیت نسل آینده افتخار بزرگی است، گفت: خودسازی نخستین گام معلم در راستای دگرسازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی، امروز در نشست با طلاب حوزه علمیه استان، با گرامیداشت هفته معلم، به ویژگی‌های معلم در نظام تربیت اسلامی اشاره کرد و افزود: افتخار به معلمی به دلیل این است که نخستین معلم خلقت خداوند تبارک و تعالی است.

وی با بیان اینکه نظمی که در خلقت جهان و موجودات وجود دارد راهنما و معلمی به نام خدا داشته است، اضافه کرد: خداوند از طریق هدایت تشریعی و تکوینی و ارسال پیامبران برای هدایت بشر به تنظیم امور پرداخته است.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه معلمی و گام برداشتن در راستای تربیت نسل آینده افتخار بزرگی است، خاطرنشان کرد: معلمی شغل نیست هنر و عشق است و اگر کسی این عشق و هنر را نداشته باشد نمی‌تواند معلم برجسته و خوبی باشد.

وی با بیان اینکه معلم در درجه نخست و قبل از اینکه دگرسازی کند خودسازی می‌کند، افزود: معلم به عهد خود وفادار بوده و سختی‌ها و ناملایمات را به‌واسطه هدف بزرگ خود تحمل می‌کند.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: معلم برای رسالت عظیمی که بر عهده دارد سختی‌ها را تحمل کرده و در این راه از خداوند استعانت می گیرد.

وی با بیان اینکه معلم فصاحت بیان، کرامت، عفو و گذشت دارد و در تربیت از هنر و تخصص خود به بهترین شکل استفاده می‌کند، افزود: معلم در عین حال تفاوت‌های فردی را در کلاس درک کرده و از این موضوع برای تربیت درست بچه‌ها استفاده می‌کند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه در نگاه سند تحول معلم مربی هنرمند و متخصص است، بر قرار گرفتن مسائل علمى و پژوهشى مورد نیاز جامعه در صدر اولویت‏ هاى علمى و پژوهشى مراكز آموزشى و ‏دانشگاه‏ ها تأکید کرد.

وی تصریح کرد: از مسائل مهمى كه زمینه پیشرفت كشور را فراهم مى‏ كند، پژوهش هدفمند در كنار آموزش است، خوشبختانه در كشور ما پژوهشگاه‏هاى بسیارى در زمینه‏ هاى مختلف، در حال فعالیت علمى هستند. ‏

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: موضوعى كه باید در این زمینه و درجهت كارآمد شدن این مراكز مدنظر قرار گیرد، هدفمندى پژوهش‏ها و ‏تناسب آنان با نیازمندى‏هاى جامعه است؛ چراكه عدم توجه به این موضوع نه تنها به اتلاف سرمایه و وقت ‏منجر خواهد شد، بلكه رفع مشكلات و نیازمندى ‏هاى جامعه و نظام را به همراه نخواهد داشت.‏/9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات