۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۰۵۶۱۹
امام جمعه بجنورد:

شهید مطهری بر گردن همه ملت ایران حق حیات علمی و دینی دارد

شهید مطهری بر گردن همه ملت ایران حق حیات علمی و دینی دارد
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه شهید مطهری حق حیات علمی و دینی و معلمی به گردن همه ما دارد، گفت: پشتوانه کار ما و فعالیت ما افکار و کتاب‌های این شهید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در مراسم گرامیداشت هفته معلم، با اشاره به مقام شامخ شهید مطهری، اظهار کرد: شهید مطهری حق حیات علمی و دینی و معلمی به گردن همه ما دارد؛ از این رو هرچه درباره شهید مطهری یادواره گذاشته و هزینه کنیم باز هم نتوانسته‌ایم حق او را ادا کنیم.

وی با بیان اینکه پشتوانه کار ما و فعالیت ما افکار و کتاب‌های شهید مطهری است، اضافه کرد: این شهید بزرگوار برای همه امور خوراک داشته و گنجینه‌های خوبی به ملت ما داده است.

امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به اهمیت توأم بودن علم آموزی و معنویت، افزود: اعتقادات ریشه درخت ایمان بوده و توحید ریشه شجره طیبه دین محسوب می شود؛ از این رو باید تلاش کنید در آموزش و پرورش بنیان‌های اعتقادی فرزندان این مرز و بوم را محکم و بتون‌آرمه کنید.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در چنین حالتی طوفان‌های تهاجم و شبهه دشمنان نمی تواند این درخت را از جا برکند و اگرچه ممکن است شاخ و برگ را ببرد اما ریشه را نمی‌تواند تکان دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید از این ریشه مراقبت و محافظت کنیم، ادامه داد: در این راستا باید اصول دین و ریشه‌های اعتقادی فرزندان ما تقویت شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه باید جلوی آفت‌ها را بگیریم، خطاب به مسئولان آموزش و پرورش گفت: در زمینه کادرسازی و انسان‌سازی خیلی کار کنید.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ابراز کرد: رسول گرامی اسلام می فرماید: «انا ادیب الله و علی ادیبی؛ من ادب آموخته از خدایم و علی، ادب آموخته از من است» که این موضوع نشان دهنده اهمیت کادرسازی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه خروجی مکتب تربیتی رسول اسلام، امام علی (ع) است، ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) این همه افتخارات در پرونده دارد؛ ولی به موردی بالیده که کار اساسی کرده و آن تربیت علی(ع) است؛ از این رو می فرماید هر کس می‌خواهد دین را بشناسد علی(ع) را بشناسد.

وی تصریح کرد: انسان کامل به‌اندازه‌ای برکت دارد که هم‌وزن کل دین و راه ورودی به دین می‌شود، کسی که در دین‌داری و دست‌پرورده رسول گرامی اسلام است که این موضوع نشان دهنده اهمیت و جایگاه تعلیم و تربیت است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات