۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۰۵۶۲۴
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد؛

کمک ۹۲۲ میلیون تومانی خراسان جنوبی به سیل زدگان غرب و شمال کشور

کمک ۹۲۲ میلیون تومانی خراسان جنوبی به سیل زدگان غرب و شمال کشور
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: از دوم فروردین ماه ۱۵۳ پایگاه جمع آوری کمک برای سیل زدگان در استان برپا شد که تاکنون ۹۲۲ میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، رضا سلم آبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر 104 هزار در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند و طبق برنامه ریزی انجام شده در ماه رمضان به هر مددجو یک وعده غذای گرم داده شود.

وی با بیان اینکه 43 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، گفت: پیش بینی شده در سال جاری تحت عنوان طرح حامی یابی تعداد 4 هزار و 500 حامی جذب و به حامیان استان افزوده شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی افزود: همچنین در حال حاضر نیز 3 هزار و 20 یتیم و 19 هزار و 352 نفر حامی ایتام و محسنین در استان وجود دارد.

سلم آبادی تصریح کرد: سازمان‌هایی که می‌خواهند فطریه و کفاره هم‌استانی‌ها را جمع آوری کنند باید مجوزهای لازم را از شورای زکات داشته باشند.

وی ادامه داد: 43 مرکز نیکوکاری در سطح استان فعال است و پیش بینی شده تا پایان سال جاری این تعداد مراکز به 80 مرکز نیکوکاری در استان برسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سال گذشته 123 درصد از برنامه‌های کمیته امداد استان تحقق یافته که نشان از افزایش 23 درصدی عملکرد کمیته امداد نسبت به سال 96 دارد.

سلم آبادی اظهار کرد: همچنین خیران و مردم می‌توانند کمک‌های خود را از طریق پایگاه‌های امداد در شب‌های قدر، دفاتر امداد، شماره گیری سامانه 0968777، دستگاه‌های خودپرداز و اپلیکیشن‌های بله و سروش پرداخت کنند.

وی افزود: ابتدای امسال در شمال و غرب کشور شاهد سیلاب بودیم که از دوم فروردین ماه 153 پایگاه جمع آوری کمک برای سیل زدگان در استان برپا شد که تاکنون 922 میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: از مجموع این کمک‌ها بالغ بر 518 میلیون و 374 هزار تومان معادل 56 درصد کمک نقدی و 404 میلیون تومان معادل 44 درصد کمک جنسی بوده است.

سلم آبادی با بیان اینکه 72 درصد کمک‌ها توسط کمیته امداد و 28 درصد از کمک‌ها نیز توسط مراکز نیکوکاری جمع آوری شده است، بیان کرد: تاکنون پنج محموله کمک‌های مردمی از استان به مناطق سیل زده لرستان، گلستان و خوزستان ارسال شده است.

وی تصریح کرد: همچنین سیلاب فروردین ماه در خراسان جنوبی نیز خسارت‌هایی داشت که 406 خانوار مددجو و سیل زده در استان شناسایی شدند و در گام نخست 220 میلیون ریال سبد غذایی و 239 میلیون ریال کمک بلاعوض به سیل زدگان اعطا شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی عنوان کرد: 19 واحد مسکونی مددجویان به صورت کامل تخریب شدند و 271 مورد واحد مسکونی نیازمند تعمیر بود که عملیات احداث 19 واحد مسکونی تا 10 روز آینده در استان آغاز می‌شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات