۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۰۵۶۳۸
معاون اجرایی سپاه ولی عصر خبر داد؛

احداث ۶ حوزه علمیه و ۱۰ خانه عالم از سوی بسیج سازندگی استان خوزستان

احداث ۶ حوزه علمیه و ۱۰ خانه عالم از سوی بسیج سازندگی استان خوزستان
سرهنگ حاجتی گفت: ساخت حوزه‌های علمیه، خانه عالم و راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه از جمله برنامه‌های بسیج سازندگی استان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سرهنگ عبدالرضا حاجتی، معاون اجرایی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری پیرامون هفته بسیج سازندگی با تبریک روز معلم اظهار داشت: روز معلم را تبریک می‌گویم به معلمانی سبب شدند تا ۴۰ سال در برابر قدرتمندان و مستکبران بایستیم ضمن اینکه روز کارگر را به کارگران خستگی ناپذیر چرخه گردان اقتصاد تبریک می‌گویم.

معاون اجرایی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان عنوان داشت: با کمک مردان و زنان غیور خوزستان از خطر سیل به آرامی عبور کردیم، سیلی که به باور کارشناسان جهانی باید بخشی از سوسنگرد و حمیدیه را غرق می‌کرد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه گروه‌های جهادی با سرکشی‌های منظم در پساسیل به دنبال بررسی مشکلات روستا‌های آب گرفته هستند، خاطرنشان کرد: در بحث سیل سردار سلامی ۱۰ روز در اتاق فرمان و مانیتورینگ استان حضور و جلسات متعددی برگزار کرد، نیروی هوایی دریایی و زمینی، قدس سپاه و سازمان بسیج تحت فرمان شان در  کنار ۹ استان معین برای کمک رسانی به سیل زده‌ها پای کار بودند.

سرهنگ حاجتی با اشاره به عملکرد بی نظیر ارتش در بحران شعیبیه شوشتر بیان داشت: حضور ۱۵۰ دستگاه اتوبوس جوان سیر از تهران، ارسال ۳۱۱ شناور جی می‌نی و قایق‌های بزرگ و کوچک از بوشهر، قرار دادن پنج بالگرد در فرودگاه اهواز برای پرواز لحظه‌ای بر فراز مناطق سیل زده، استفاده ۴۹۳ دستگاه وسایل مهندسی، بهره مندی از ۷۵۳ دستگاه خودروی سنگین برای جابجایی سیل زدگان، راه اندازی ۸۰۰ سرویس بهداشتی طی ۴۸ ساعت و نصب ۲۰۰ حمام از جمله کار‌های صورت گرفته بسیج استان در بحران سیل بود.

وی با بیان اینکه برادران اهل تسنن استان‌های بوشهر و هرمزگان به یاری سیل زدگان خوزستانی پرداختند، تصریح کرد: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار گونی در جریان سیل اخیر از سوی سپاه استان تهیه شد ضمن اینکه ۱۵۰ هزار سرویس خاک در آبادان، شادگان، و شعیبیه و شوش و بامدژ حمیدیه و رفیع و سوسنگرد استفاده شد.

معاون اجرایی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان بیش از ۱۸ هزار نیروی جهادی در قالب ۷۷۲ گروه جهادی یاور سیل زدگان بودند، بیان داشت: ۶۸ موکب از استان‌ها و ۸۰ موکب از خوزستان روزانه ۱۲۰ هزار پر غذا در میان سیل زدگان توزیع می‌کنند.

این مقام مسؤول عنوان داشت: در حوزه پروژه‌های عمرانی ۱۵۷۸ عمرانی با مبلغ ۱۶ میلیارد تومان و  در غیر عمرانی ۱۶ هزار و ۷۵۰ پروژه تعریف شده است که در بحث عمرانی احداث مسکن سیل زدگان مددجوی کمیته امداد در اولویت قرار دارد و در این باره باید ۲۱۰ واحد باید تحویل دهیم.

سرهنگ حاجتی با بیا اینکه بسیج سازندگی استان تاکنون ۲۱۰ واحد تحویل داده است، ادامه داد: تعمیر مسکن مددجویان و محرومیت زدایی در قالب ۱۰۰ مورد، بازسازی خانه‌های محروم در طرح شهید برونسی در قالب ۱۲۰ مورد در دستور قرار دارد ضمن اینکه ۱۰ مورد پل روستایی، احداث ۴۰ مورد حمام و سرویس بهداشتی، بازسازی ۹۷ مزار تخریب شده شهدا، احداث ۶ حوزه علمیه و ۱۰ خانه عالم دیگر اقدامات بسیج سازندگی استان است.

وی احداث مدرسه و مجموعه ورزشی روباز در احمد فداله، تهیه و اهدای ۲۶۰ مورد جهیزیه عروسی، خرید و توزیع بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ سبد معیشتی، خرید هزارو ۵۰۰ مورد لوازم ورزشی را دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی دانست و گفت: در حوزه صنایع تبدیلی دو هزار و ۵۰۰ تا بیش از ۴ میلیارد تومان وام به ۳۳۴ متقاضی داده شد از سوی دیگر  در حوزه صندوق‌های قرض الحسنه در ۲۸ ناحیه ۴۴۸ صندوق راه اندازی شدند که بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توسط مردم جمع شده و تا کنون ۷۰۰ میلیون تومان به مردم در روستا‌ها وام داده شد./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات