۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۰۵۶۹۵
امام جمعه ماهان:

مبلغان قرآن را محور منبرها قرار دهند

مبلغان قرآن را محور منبرها قرار دهند
حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به این که ماه رمضان ماه نزول قرآن است، گفت: مبلغان سعی کنند در مساجد یا تبلیغات دانش آموزی از نکته‌های قرآنی استفاده کنند.
حجت الاسلام محمد محمدزاده امام جمعه ماهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به ویژگی های یک مبلغ خوب، گفت: مبلغان سخنرانی‌های خود را قرآن محور کنند.
 
وی افزود: ماه رمضان ماه نزول قرآن بوده و مبلغان سعی کنند در مساجد یا تبلیغات دانش آموزی از نکته‌های قرآنی استفاده کنند.
 
استاد حوزه علمیه ماهان با اشاره به این که مبلغان بحث‌های اقتصادی یا فرهنگی را با قرآن به مردم بیان کنند، خاطرنشان کرد: نیت خالصانه و تقوا از مهم‌ترین خصوصیت‌های مبلغ شمرده می‌شود، زیرا امروزه مبلغی می‌تواند در کار خود موفق باشد که اهل تقوا باشد.
 
حجت الاسلام محمدزاده اظهار داشت: منبر طولانی مردم را خسته می‌کند و مبلغان باید منبر‌های خود را به طور خلاصه برای مردم بیان کنند
 
امام جمعه ماهان با توجه به این که مبلغان اهل مطالعه باشند، تصریح کرد: یک منبر زمانی دارای اثر بوده که برای منبری مطالعه کند.
 
وی خاطرنشان کرد: حمایت از انقلاب از مهم‌ترین وظایف مبلغان بوده که در منبر‌های خود از موضوعات انقلابی هم استفاده کنند.
 
حجت الاسلام محمدزاده با بیان این که ثواب‌های ماه مبارک رمضان را طلاب به مردم بیان کنند، خاطرنشان کرد: بعضی از انسان‌ها با گفتن اهمیت ماه مبارک رمضان و گفتن ثواب‌های ماه مبارک متوجه می‌شوند که این ماه از بزرگ‌ترین ماه‌های خدا بوده و بعضی از کار‌ها در این ماه حرام است.
 
وی در پایان با اشاره به این که نفس کشیدن در این ماه ثواب شمرده می‌شود، اظهار داشت: رفتار و کردار روحانیان در دنیا زیر ذره بین مردم است و طلاب در کار‌های تبلیغی خود مراقب رفتار و کردار خود باشند./۹۷۰۷/ت310/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات