۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۰۵۷۰۴
آیت الله موسوی جزایری مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت مساجد برای خانه سازی در مناطق سیل زده

استفاده از ظرفیت مساجد برای خانه سازی در مناطق سیل زده
آیت الله موسوی جزایری گفت: طرح هر مسجد یک خانه از جمله پیشنهاد‌های قابل توجهی است که اگر پیگیری شود هر چند مسجد قطعا از پس ساخت یک خانه برخواهند آمد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله موسوی جزایری، رییس حوزه علمیه اهواز، شامگاه گذشته در نشست بررسی نحوه ادامه خدمت‌رسانی ستاد مردمی کمک رسانی به سیل زدگان، با اشاره به حضور اقشار مختلف از سراسر کشور و خارج از کشور برای کمک رسانی به سیل زدگان خوزستانی اظهار داشت: در سیل همراهی و مساعدت و درس ایثار و برادری را مشاهده کردیم، سیلی که در ظاهر مصیبت و در باطن رحمت بود، آن‌هایی که گرایشات وهابی و سیاسی مغرضانه داشتند، اکنون به خود آمدند.

رییس حوزه علمیه اهواز با اشاره به اتحاد و ایثار و تواضع ملت ایران بیان داشت: پر کردن گونی‌ها از خاک و حمل بر دوش‌ها که توسط بسیاری از شخصیت‌های مطرح صورت گرفت، نشان از تواضع ملت ایران است و همین کار‌ها بود که مغرضان را بیدار کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کمک رسانی عراقی‌ها و لبنانی‌ها گفت: از سوی اهل علم، طلاب و مؤمنان پاکستانی و هندی شاهد ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی بودیم.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه بحران سیل رو به کاهش است، ابراز کرد: آب آشامیدنی برخی روستا‌های سیل زده غیرقابل شرب است که در این باره باید متولیان و متصدیان امر اقدامات عاجلی انجام دهند، اما پرداخت خسارت سیل زدگان، خانه سازی و ایجاد اشتغال امور پیش رویی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه به کمک خیران و مساجد کشور در امر خانه سازی مشارکت حاصل شود، افزود: طرح هر مسجد یک خانه از جمله پیشنهاد‌های قابل توجه بود و از آنجا که ۷۰ هزار مسجد در کشور داریم اگر طرح مذکور پیگیری شود هر چند مسجد، قطعا از پس ساخت یک خانه برخواهند آمد.

رییس حوزه علمیه اهواز ادامه داد: ایجاد استغال در مناطق سیل زده یکی دیگر از ضروریات است هر چند که هدف ما ایجاد اشتغال در سطح استان خواهد بود، در این باره کمیته امداد اعلام اعطای وام اشتغال بدون بهره را داده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بی عرضگی را از خصایص بد مسلمانان برشمرد و گفت: در مسأله اشتغال باید بررسی‌هایی صورت گیرد تا در مناطق سیل زده با توجه وعده‌های داده شده شاهد ایجاد اشتغال باشیم./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات