۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۰۵۷۱۳
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

برخی ایمان به خدا دارند اما کفر به طاغوت شان ضعیف است

برخی ایمان به خدا دارند اما کفر به طاغوت شان ضعیف است
حجت الاسلام شاه فضل گفت: برخی ایمان به خدا دارند، اما کفر به طاغوت شان ضعیف است و اعتقادی به مرگ بر آمریکا ندارند اما اعتقاد به سازش با آمریکا را دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل دوشنبه شب در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد در تفسیر آیه ۲۴۳ سوره بقره، گفت: بخشی از آیات سوره مبارکه بقره در رابطه با جهاد فی سبیل الله است که می‌فرماید مردم باید آماده فدا کردن جان خود در راه خدا باشند.

وی افزود: خداوند در سوره مبارکه توبه نیز می‌فرماید، ‹‹إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ›› برخی افراد جان و مال خود را در راه خدا می‌دهند و در مقابل آن از خدا بهشت دریافت می‌کنند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: در مقابل این افراد برخی دیگر هستند که، ‹‹اشْتَرَوُا الْحَیَاةَ الدُّنْیَا بِالْآخِرَةِ›› دنیا را می‌خرند و آخرت خود را می‌فروشند و دنیا را به آخرت خود ترجیح می‌دهند.

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۲۴۳ سوره بقره داستان گروهی را مطرح می‌کند که از ترس مرگ از شهر خارج شدند در حالیکه خداوند جان آن‌ها را در خارج از شهر گرفت، اما خداوند ‹‹ثُمَّ أَحْیاهُمْ›› بار دیگر آن‌ها را زنده کرد و به آن‌ها فرصت داد تا ثابت کند، ‹‹لا یُمْکِنُ الْفِرارُ مِنْ حُکُومَتِکَ›› از مرگ نمی‌توانند فرار کنند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: خداوند در سوره مبارکه آل عمران می‌فرماید، آن‌هایی که از مرگ فرار می‌کنند اگر وقت مرگ شان رسیده باشد مرگ در بستر به سراغ آن‌ها خواهد رفت، از این رو انسان در هیچ شرایطی نمی‌تواند از مرگ فرار کند.

حجت الاسلام شاه فضل ابراز کرد: اگرخداوند این مباحث را مطرح کرده است برای این است که گروهی که در جبهه حق قرار می‌گیرند باید بدانند جبهه باطل در مقابل آن‌ها است و چه بخواهند و نخواهند نبرد بین جبهه حق و باطل اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: هیچگاه حق و باطل نمی‌توانند در کنار یکدیگر مسالمت آمیز زندگی کنند و از روز نخست که انسان پا برعرصه هستی گذاشت از ماجرای هابیل و قابیل نبرد بین حق و باطل آغاز شد و تا به امروز که در عراق و سوریه و یمن و فلسطین ادامه دارد و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: برخی مومن عافیت طلب به دنبال ایمان بی دردسر هستند و اگر قرار باشد ایمان همراه با نبرد و جنگ و تهدید و گرسنگی داشته باشند چنین ایمانی را نمی‌خواهند و تلاش می‌کنند سایه جنگ را از سر خود دور کنند و در انتخابات به کسی رای بدهند که سایه جنگ را از سر آن‌ها بردارد.

وی افزود: مومنین عافیت طلب ترسو به کاندید‌ای ترسو رای می‌دهند در حالیکه خداوند می‌فرماید، ایمان همراه با عافیت وجود ندارد و کسانی که از ترس مرگ به دنبال سازش و تسلیم در برابر دشمن هستند باید به این فرمایش رهبری توجه داشته باشند که هزینه سازش و تسلیم بیشتر از هزینه مقابله به دشمن است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: کسی که از ترس مرگ و با تصور رسیدن به عزت وآسایش تسلیم دشمن شود، ‹‹أَ لَمْ تَرَ إِلَی الَّذینَ خَرَجُوا مِنْ دِیارِهِمْ وَ هُمْ أُلُوفٌ حَذَرَ الْمَوْتِ فَقالَ لَهُمُ اللَّهُ مُوتُوا ثُمَّ أَحْیاهُمْ›› خداوند او را خوار وذلیل می‌کند در حالیکه خداوند می‌فرماید، ‹‹وَقَاتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ›› در راه خدا جهاد کنیدکه جهاد بخشی ازحیات انسان مومن است.

وی با اشاره به اینکه خداوند هیچگاه مومنان را به جنگ تشویق نمی‌کند بلکه از مومنین می‌خواهد اگر دشمن به آن‌ها حمله کرد تسلیم نشوند، گفت: برخی ایمان به خدا دارند اما کفر به طاغوت شان ضعیف است و اعتقادی به مرگ بر آمریکا ندارند، اما اعتقاد قوي به سازش با آمریکا دارند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان بیان کرد: امروز آمریکا از توان نظامی روسیه اطلاع دارد، اما از توان نظامی ایران و شهر‌های موشکی زیر زمینی ایران خبر ندارد و ایران به انداز‌ه ای پیشرفت نظامی داشته است که هفته گذشته پهباد‌های ایرانی از ناو‌های آمریکایی تصاویری را ثبت وضبط و ارسال کردند که جهان را متحیر کرد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: امروز توانمندی نظامی ایران دشمن را به وحشت انداخته و برای همین است که خداوند می‌فرماید، ‹‹وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ›› به انداز‌ه ای سلاح نظامی ذخیره کنید که دشمن به وحشت بیفتد و از جنگیدن با شما وحشت داشته باشد و امروز ایران در چنین مرحله‌ای است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات