۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۰۵۷۳۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خبر داد؛

عملیات ویژه تبلیغی ماه مبارک رمضان در مناطق سیل‌زده

عملیات ویژه تبلیغی ماه مبارک رمضان در مناطق سیل‌زده
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از اعزام مبلغان دینی به مناطق سیل زده در ماه مبارک رمضان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی که برای بررسی میزان پیشرفت کارهای انجام شده در مناطق سیل‌زده لرستان و برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های فرهنگی و تبلیغی ماه مبارک رمضان به این استان سفر کرده، از طرح ویژه نهادهای فرهنگی و حوزوی قم در این مناطق خبر داد. وی گفت: این طرح به صورت شبکه‌ای در چند لایه تعریف شده و تمامی مناطق سیل‌زده استان لرستان را که نیاز به روحانی دارند پوشش می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در تشریح جزئیات اجرای این طرح بیان داشت: در هر روستا و محله، مقرهایی با موضوع مسجد شکل گرفته و در هر مقر دو نفر از روحانیون، مستقر می‌شوند. به‌عنوان نمونه شهر پلدختر به ۸ منطقه تقسیم شده و هر منطقه شامل ۴ مسجد می‌شود. چنانچه در محله‌ای، مسجد نباشد، طرح‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان با موضوع مدرسه یا کانون فرهنگی یا بسیج محله پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام عزت زمانی گفت: روحانیونی که در این مقرها مستقر می‌شوند علاوه بر کار فرهنگی و تبلیغی، نیازمندی‌های خانواده‌های سیل‌زده را شناسایی می‌کنند. آبادانی محله‌ها و کمک‌رسانی به خانواده‌های سیل زده با موضوع این گروه‌ها انجام می‌شود. امیدواریم در این بخش کار وسیعی انجام شود و نیازهای مناطق سیل زده با پشتیبانی مردم و مساجد برطرف شود. با توجه به کمبود امکانات، همه محله‌ها را نمی‌توان آباد کرد ولی با ظرفیت‌هایی که وجود دارد خدمت به اهالی مناطق سیل‌زده محسوس‌تر خواهد شد.

وی افزود: در کنار این روحانیون، افراد توانمند که در حوزه کودکان و فعالیت مشاوره‌ای تخصص دارند، با توجه به وسعت نیاز، در هر منطقه مستقر می‌شوند و بر اساس شناسایی قبلی هر منطقه، به صورت گردشی در مقرها حضور پیدا می‌کنند تا پاسخگوی نیازهای فرهنگی و مشاوره‌ای اهالی مناطق سیل زده باشند و در راستای کمک به حل مساله و کار تبلیغی فعالیت داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در مورد فعالیت تبلیغی در روستاهای کم جمعیت، اظهار داشت: در این روستاها که نمی‌توان روحانیون مستقر داشت، فعالیت تبلیغی چند روستا به یک گروه تبلیغی واگذار می‌شود. برخی گروه‌های تبلیغی نیز به صورت سیار به این روستاها اعزام می‌شوند. علاوه بر این، فعالیت تبلیغی هر دو یا سه روستا به یک روحانی واگذار شده است.

حجت‌الاسلام عزت زمانی از آمادگی ۴۴۰ طلبه برادر و خواهر برای فعالیت فرهنگی و تبلیغی در مناطق سیل زده لرستان خبر داد و افزود: البته نیروهایی از مجموعه‌های دیگر نیز به مناطق سیل زده اعزام شده‌اند که ظرفیت خوبی ایجاد شده است. خوشبختانه همگرایی خوبی بین سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران، دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرای طرح‌های فرهنگی و تبلیغی ایجاد شده است. برخی علمای اهل لرستان هم پای کار هستند و در مناطق سیل زده مستقر شده‌اند.

به گفته وی، برخی گروه‌ها و طلاب جهادی که برای کار عمرانی به مناطق سیل زده اعزام شده بودند نیز در فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی مشارکت خواهند داشت.

حجت‌الاسلام عزت زمانی در مورد دلیل اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی مناطق سیل زده توسط نهادها و گروه‌های جهادی قم، گفت: قم به‌عنوان مرکز حوزه علمیه، پشتیبان و تامین کننده جریان تبلیغی و فرهنگی کشور است و سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به ظرفیت فعال نیروهای انسانی خود در مناطق سیل زده، در ساماندهی گروه‌های تبلیغی نقش محوری دارد./1330/ج

ارسال نظرات