۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۰۵۷۵۱
حجت الاسلام موسوی:

طلبه در کنار رسالت طلبگی از نقش پدری و همسری خود غافل نشود

طلبه در کنار رسالت طلبگی از نقش پدری و همسری خود غافل نشود
حجت الاسلام موسوی با تأکید بر ضرورت مدیریت طلبه و برنامه ریزی در انجام رسالت های طلبگی، همسری و پدری که بر دوش دارد، گفت: باید با برنامه ریزی جلوی آسیب ها را بگیرد.

حجت الاسلام سیدمحمد موسوی، معاون آموزش مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به نقش همسر در زندگی طلبه اشاره و بیان کرد: طلاب با انتخاب مسیر طلبگی فراز و نشیب های فراوانی پشت سر می گذرانند و دراین راستا نقش خانواده و همسر برای گذراندن این مسیر بسیار مهم و نقش افرین است.

وی با بیان اینکه نقش همسر را از عوامل مهم موفقیت و پیشرفت علمی، معنوی و اجتماعی طلاب عنوان کرد و افزود: وجود همسر و همراهی، همگامی و همسنگری او موجب موفقیت، سعادت، خوشبختی و آرامش این قشر است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به شرایط مالی و تحصیلی و تبلیغی طلبه اظهار داشت: اگر مدیریت همسر نباشد و یا از لحاظ اعتقادی در یک سطح نباشند، خانواده و فرزندان دچار آسیب می شوند.

وی با بیان اینکه محیط خانواده را باید سرشار از تقوا و معنویت کرد، عنوان کرد: همسران طلاب باید الگوی زنان جامعه اسلامی باشند و در تربیت فرزندان غافل نشوند و با فراهم ساختن محیطی آرام در منزل زمینه موفقیت طلبه را فراهم سازند و یاری گر او باشند.

معاون آموزش مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز در ادامه با بیان اینکه یک طلبه در کنار تحصیل و انجام رسالت تبلیغی نباید از خانواده و فرزندان غافل شود، گفت: طلبه با مدیریت و برنامه ریزی باید هوشیار باشد در کنار انجام وظیفه و تحصیل، به نقش پدری و همسری خویش آسیب وارد نکند.

وی ابراز کرد: بروز مشکلات در کانون خانواده و غفلت در تربیت فرزند ممکن است آسیب های جدی در پی داشته باشد و درگیر شدن با مشکلات انگیزه ادامه رسالت طلبگی را از بین ببرد و یا کم رنگ کند.

حجت الاسلام موسوی عنوان داشت: همسر طلبه باید همراه و همگام با او در سایه مدیریت، برنامه ریزی، تقوا، صبر و بردباری کانون خانواده را مدیریت و در تربیت فرزند ایفای نقش کند و زمینه را برای پیمودن مسیر طلبگی برای همسر خود فراهم سازد./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات