۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۰۵۷۸۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

رسالت مبلغان اعزامی آشنایی مردم با پیام ماه رمضان است

رسالت مبلغان اعزامی آشنایی مردم با پیام ماه رمضان است
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اعزام ۱۴۰۰ مبلغ و روحانی دینی به مناطق مختلف استان خراسان شمالی برای رساندن پیام ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در جمع مسؤولان فرهنگی، با اشاره به اعزام مبلغان دینی به مناطق گوناگون استان، اظهار داشت: هدف از این اعزام‌ها ترویج و تبلیغ ارزش‌های دینی و آشنایی بیشتر آحاد جامعه بخصوص جوانان با فضایل ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: مبلغان اعزامی در مناطق گوناگون استان افزون بر اقامه نماز جماعت به اجرای برنامه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی، پاسخگویی به سؤالات دینی، شبهات و احکام دینی پرداخته و پیام ماه مبارک رمضان را هم به مردم می‌رسانند.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: دوسوم مبلغان دینی از حوزه‌های علمیه قم و مشهد به استان اعزام‌ شده‌اند و مابقی از طلاب و روحانیان بومی استان هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی دارالقرآن کریم خراسان شمالی، ادامه داد: در ماه مبارک رمضان 180 مؤسسه و خانه قرآنی آماده‌شده‌اند تا برنامه‌های فرهنگی با محوریت قرآنی اجرا کنند.

حجت‌الاسلام خادمی به برگزاری جلسات گوناگون قرآنی در این مؤسسات و خانه‌های قرآنی اشاره کرد و تصریح کرد: باهدف آشنایی بیشتر مردم بافرهنگ قرآنی و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه در ماه مبارک رمضان جلسات گوناگون قرآنی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود و در دوره‌های تفسیر قرآن هم از ظرفیت اساتید برجسته این حوزه در شهرستان‌های استان استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: جلسات جزء خوانی و تفسیر قرآن در تمامی مساجد بجنورد در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که در زمان اقامه نماز جماعت صبح، ظهر و مغرب است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: جلسات تفسیر قرآن در بجنورد در سه مسجد امام رضا (ع) با حضور حجت‌الاسلام حسینی خراسانی از قم، مسجد انقلاب با حضور حجت‌الاسلام رحمانی سبزواری و در شبستان حرم سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی برگزار می‌شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات